|
|
|
|---|---|
|
Min 330 rullade in i min lada igår fredag... Efter att först blivit besviken över prestandan och busigheten så började jag undra. Ringde min polare larsson och grät över att bilen inte hade ork att slänga ut baken i kurvorna.. det var blöt... och jag satsa för kung å fosterland men ändå så kändes det för lätt att få in baken. Efter att Larsson dumförklarade mig och sa att man måste hålla in knappen i ungf 5 sek så all elektronik stängs av och inte bara antispinnet så slog jag mig på pannan och åkte ut och larvade mig lite. Kanonskoj bil!!! Det som jag tycker är lite synd är att de skiter ner motorrummet med all plast. Annat var det i GTVn men iaf. Sen vill jag ha en fin och burkig jlud. Den ska inte brumma som en audi.. utan den ska låta vasst.. ska man åka till feritta eller ska man köpa nåt ifrån kelleners eller några andra? nå.. vad finns det för kul att köpa? stilrent ska det vara :) heelp me | |
|
du skall köpa eisenmann slutljud dämpare.. det räcker och är riktigt snyggt (har det själv) låter riktigt fint... dovt på låga varv samt.. ja du förstår.. och var hittar man det? jo hos: www.xerius-racing.se lite dyrare än andra märken ... men det är det värt! |
|
|
Ett tillägg till de Cato skriver är att Kellner och Eisenmann är samma system och samma tillverkare. Dock kan priserna vara klart skillda mellan märkena. Lyssna själv på Länk hur en 330 låter med deras system- BMWCS Syd #05392 Snälla bruka sökfunktionen. Bitte benutzen Sie die Suchfunktion. |
|
| blir det eisenmann för dig wendtan nu eller? | |
|
Cato: De får vänta tills våren. Mycket man vill ha om ja säger så :) BMWCS Syd #05392 Snälla bruka sökfunktionen. Bitte benutzen Sie die Suchfunktion. |
|
| några mer tips? | |
|
Länk för att få ännu roligare kanske? /Manray/ |
|
|
K.sport Motorkit KS 3/46 für 330i, Leistungssteigerung ca. 18 kW (25 PS); Umbaumaßnahme: zwei K.sport Nockenwellen, K.sport Endschalldämpfer, modifiziertes Steuergerät (Drehzahl max. 6900 U/min.), Spezial-Luftfilter; 0-100 km/h in 6,5 sec., Höchstgeschwindigkeit 260 km/h; inkl. Montage 1100046330 E € 3.050,- www.kelleners-sport.de Mvh, Kalle _____ Länk |
|
|
Köp fläkt.... Länk När du får köpa första omgången bakdäck inser du vad DSCn är till för.... Lycka till Asken |
|
| förresten costasA är inte du grundaren bakom alfapower.nu... har du sadlat om till bmw? howcome? satsa annars på väghållning.. coilover-kit! annars är kompressor från ess riktigt nice :) | |
|
Cato: ja alfapower är mitt barn :P tja jag ville ha en allround bil alfan ställde jag av på vintern det suger att åka 240 på vintern må jag säga. Jag funderar på kelleners kit.. inte kompressor utan andra kammar å lite annat plus att coilovers och större bromsar jag är nöjd med bilen iaf :) ska blis koj att hänga här också Dock har jag inte övergett alfa roemo utan ajg ska köpa en gammal GTV6a och bygga banbil tack för alla tips boys |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.