|
|
|
|---|---|
|
tjena , håller på att bygga grenrör,eftersom utloppskanalerna från toppen har avlånga hål och mina rör e runda undrar jag vad som e bäst ett större rör som täcker hela hålet eller en mindre diameter som nästan täcker hela hålet.... | |
|
Tjena Eller så tar du ett lagomt rör o plattar ihop det lite i ett skruvstycke eller dyligt så att det blir lite ovalt o så ska portarna i flänsplattan helst va 1mm större åt varje håll gämfört med toppen,tar du ett för grovt rör så kan du få broblem o få på muttrarna sen om du har det helt runt..några lämpliga exempel på rör är Diam: 48/42-44 eller 44/38-40. |
|
| Nu pratade jag om turbogrenrör. | |
| ja prata oxå turbobrenrör......använder tryckärls rör/böjar verkar vara rätt hårda har du testa att försöka platta ihop dessa...kanske måste värma dom lite först,ska testa...vad använder du för rör?? | |
|
Hej igen... Jag själv har enbart byggt i rostfritt och dom går rätt bra och platta till,har du tillgång till en press så är ju det det bästa..om du ska värma lite så låt röret självsvalna..inte så bra och kyla ner det med en hink vatten. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.