|
|
|
|---|---|
|
På min nyinköpta 323i -96 sitter det bara ett litet fjuttigt slutrör. Jag tänkte att jag skulle skaffa ett nytt, lite större. Runt 2,5-3 tum. Nån som har något tips. Det ska alltså inte vara dubbla. //Thorssa | |
|
Finns diverse, både hos Micro, Biltema och Mekonomen. Kolla hos dem. Sen finns det BMW Original kromade slutrör som är mycket snygga, men kanske inte så grova som du vill ha, samt att det kostar en slant att ligga på topp. Mvh, Kalle _____ Länk |
|
|
Satt på ett ändrör från mekonomen för en vecka sen! de blev rätt bra tycker ja.. // Pantzare |
|
|
Köp ett rör ... svarva sen av och polera. Då får du det exakt som du vill ha det. // Giv en olle! å gär`n rivar! |
|
|
Har hittat ett på Biltema som är riktigt snyggt faktiskt! Kostar bara 120:- också så man blir inte direkt ruinerad. //Thorssa |
|
|
Mm, biltema slutrör? Håller väl en sommar iallafall.... Åk till Mekonomen... där säljer dom slutrör från Simons.... Om du vill ha ett hyffsat slutrör billigt det vill säja. Annars så köper du en ny dämpare med valfritt slutrör i rostfritt, så får du det riktigt nice, så hade nog jag gjort. --- Mvh. Robban Johansson - "Det ska vara Tyskstuk!" www.robban.org - Snart färdig! |
|
|
jag köppte mitt på Biltema och det är dubbla. de såg bättre ut än orginal i all fall.. ja kappa bara bort det gammla och svetsade dit det nya. va ganska lätt. Meningen me livet uppstod 1983 och slutade tillverkas 1993 (e30) |
|
|
Klart att det blir bättre om man köper med ljuddämpare men då kostar det ju därefter, man måste prioritera som fattig student! //Thorssa |
|
|
köpte dubbla chromade slutrör från BMW (150kr st) 2 dar så va de ena borta...mitt fel iofs men ändå :) lika bra va de...ser skitfult ut på E30 när slutrören orginal svänger sista biten till vänster.. |
|
| Hittade ett på Mekonomen men det var 3 mm för smalt! Ytterdiametern på röret nu är 67 mm, är det någon som sett något kromat slutrör med minst 68 mm i innerdiameter. 3" funkar däremot inte för det är ca. 90 mm i diameter! Vet inte hur jag ska göra... | |
|
Äntligen har man hittat ett som passade! Beställde på motorshop.se. 80 mm i ytterdiameter blir nog rätt bra det! //Thorssa |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.