AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilvård
1.463

Lackförsegling hos Ditec eller Mr Cap?

ay
234
aye
Z4 3,0i 2004 (ljusröd)
1. Var blir lackförseglingen bäst, hos Ditec eller Mr Cap?

2. Vad är det för principiell skillnad mellan lackförsegling som görs hos Ditec eller Mr Cap?

3: Hur stora är skillnaderna i resultat mellan olika stationer inom samma kedja?
patrick0209
hej

1. Ditec och Mr Cap är nog lika bra.

2. det är nog ingen skilnad mellan på lackförsegling hos ditec eller hos Mr Cap.

3.det är ingen skilnad mellan olika stationer inom samma kjeda

Jag känner en som jobar på Ditec i malmö där jag bor

MVH
Patrick
ay
234
aye
Z4 3,0i 2004 (ljusröd)
Om nu lackförsegling är så bra som många säger, varför har då inte fabriken redan gjort detta på nya bilar?
sk
1.290
skalman

BMW 750 IA 1995
Hej aye..

Det är nog inte så konstigt...... allt vill man spara pengar på, att "bjussa" på ett lackskydd ligger nog inte inom vad som anses
som ekonomiskt för tillverkaren.
Dessutom är det ju upp till var och en att ta hand om sin bil, tillverkaren tar föga ansvar för hur du gör det när bilen en gång lämnat löpande bandet.

Mvh
Skalman
sk
1.290
skalman

BMW 750 IA 1995
Hej Patrick...

ett litet inlägg mot : *3.det är ingen skilnad mellan olika stationer inom samma kjeda*

Tyvärr är det så att det skiljer en hel del mellan de olika länkarna
i "kedjan". Ambitionen och avsikten är naturligtvis att du skall erhålla samma resultat vart du än vänder dig i denna kedja, men
nogranheten och det grundläggande kunskaperna skiftar tyvärr rätt ordentligt mellan de olika "länkarna".

Detta gör också att många får dåliga erfarenheter från det ena eller den andra produkten, när felet igentligen ligger hos "Fuskpelles Slarvrecond AB".

Fram för seriösa hantverkare som gör produkterna rättvisa! :)

Mvh

Skalman
PT
351
PTR
318i -03 (2:a bil)
Nej, Patrick - jag anser att det istället finns avgörande skillnader mellan olika ställen. Detta då maskinpolering är ett hantverk som inte blir bättre än rekondaren (även om utrustning och medel etc självklart spelar en stor roll).

Begär refrenser, se exempel på tidigare jobb, kolla firmans rykte etc innan du bestämmer vart du skall lämna in pärlan och betala dyra pengar.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.