|
|
|
|---|---|
|
Hallå allihopa! Har under de senaste dagarna försökt att bli klok på alla inlägg angående vibrationer. Men icke. Har för inte så länge sedan införskaffat en 528iA -96 där jag upplever vibrationer vid en massa olika hastigheter och tillfällen. Kan för övrigt tillägga att jag och en god vän under de senaste veckorna har provkört ca 10 E-39:or där ALLA vibrerat i antingen bakvagn eller framvagn. Vad är detta? Nå ja...här kommer min historia. 1. Min bil vibrerar vid gaspådrag, m.a.o. belastning av drivlinan. Detta känns mest vid låga farter 0-60. Så fort jag släpper gasen så upphör vibrationerna. Vid högre farter blir vibrationerna mindre och "snabbare". Det känns för övrigt som att dessa skakningar kommer från bakvagnen eller underifrån bilen. 2. Nästa bekymmer kommer vid 90-110 och här vibrerar istället framvagnen (ratten). Detta händer oavsett om jag har jämn fart eller gaspådrag. 3. Och sist men inte minst.....vibrationer vid inbromsning mellan 150-100. Problemet försvinner om jag bromsar in hårt. Lite fakta: Originalfälgar E39 16", nya däck, raka och fina, 0 tolerans. Nya skivor och klossar runt om. Alla vibrationer är tydligt märkbara men inte kraftiga. Diffklumpen är aningen oljig (kommer förmodligen från packboxen på mellanaxeln) Kommentarer är välkomna. BMW5 - finns inget bättre för samma pengar | |
|
Välkommen till forumet! Läs mitt inägg på: Länk . Lösningen till några av dina problem kan finnas där. |
|
|
Originalfälgar E39 16", nya däck, raka och fina, 0 tolerans..... Har du kollat ovaliteten får endast vara 0,6 på däck låna en mikrometerclocka rigga upp den och snurra hjulet får du se |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.