|
|
|
|---|---|
|
Tjena Alpina lovers. Här frontar man med en pytteliten kanin och det = spräckt spoiler. Hastigt beslut att inte spara på krutet och investera i en ny (med hjälp av försäkringsbolaget!) spoiler med jobbet gjort av BMW. Frontspoilern är klart annorlunda! Något högre (tack för det - numera kallsvettas man inte för varje trottoarkant), en liten "läpp" i underkant, annan infästning (stabilare), förändrad aerodynamik (det både känns och märks, bilen går stadigare i det lite oroliga hastighetsregistret 180-220) mfl. förändringar. Sammanfattning - en lite annorlunda look, snyggare och dessutom bättre funktion. Trodde aldrig jag skulle bli glad över att krocka med småvilt. Det var värt besväret att vänta på nya grejor och låta BMW göra jobbet. Bilen är avställd och garagerad för vintern, men om intresse finns kan jag försöka fixa bilder lite längre fram. Är det någon som vet hur många versioner B10 frontspoilern till E34 finns i????? | |
|
semper fi vad har du för alpina nummer på din bil ? Billy B-10 |
|
|
Ev någon bild på den kanske .??? Billy B-10 |
|
|
Finns det inte bara två versioner B10 och BiTurbo ? BiTurbons har hål för kylluft till intercoolern nästan ända ner. |
|
|
Det finns iaf 3 st som jag känner till: B10 3,5, B10 BiTurbo och den som kom med B10 4,0, med luftinsläpp för bromsarna. Skulle tro att B10 3,5 versionen har utgått till förmån för B10 4,0 varianten. |
|
|
Det stämmer förmodligen med det som B10Tobbe skriver. I den nya spoilern har jag luftintag till att kyla bromsarna. Supernöjd! |
|
|
Den ser ut på detta viset!! Länk |
|
|
Helt rätt men min är lite annorlunda lackad. Bilder kommer vid ett senare tillfälle! Visst är den spoilern lite snyggare än original 3,5??? |
|
|
nope !! Billy B-10 |
|
|
Efter att numera ha provat båda så måste jag tillstå att den ändå är det... Fast det är klart - smaken är ju som alltid individuell. Fasiken vad många BMW du har Billy!! |
|
|
ja.. för många !! vad kostar en ny spoiler ?? Obs ! ej biturbo varianten utan original 3,5.... Billy B-10 |
|
|
6700:- Har jag för mig.. |
|
|
Wow.... nästan gratis..... Billy B-10 |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.