AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
1.812

Fördelar BMW VS Audi?

co
26
coffe
316i-87
Kort sagt vad är det som gör BMW till en bättre bil?
Bakhjulsdriften!
Körglädjen!
Visa användare
8.958
rob_t_j72
XC70 D4 2015
Audi är tyvärr inte speciellt rolig att ratta, men snabba är de...
Kowalski
Fördelen med Audi är väl annars att man slipper byta baklucka efter 4-6 år pga rost...

En annan fördel att välja Audi framför BMW är om man lider av allvarliga sömnsvårigheter...bara ta en sväng runt kvarteret så somnar du garanterat, sker på egen risk dock :-)

Tror annars Dr krall sammanfattade det hela rätt bra!

Mvh
/Kristoffer

BMWCS # 04918
BMWCS SYD
th
1.421
theprophet
Alpina 530iT "B3" -94
Ja... Hela bilens helhet! Rwd och chassit + de underbara sexorna står ju för körglädjen och det gör ju att man vill behålla bilen!

Audin rostar dock inte lika lätt men tycker de sköts inte lika bra heller! Sen går de att ha roligt med.... men då i tok trimamd version och helt bytt i övrigt.. orginal har de mera likheter med tåg än en bil! Men som vinterbil går de ju an.. kanske!

__
Länk
Visa användare
1.981
Thorssa
Volvo V60 D4 AWD R-design -13
Den enda troliga fördelen med Audi är att de flesta är fyrhjulsdrivna, det är ju bra på vintern. Iofs finns det fyrhjulsdrivna BMW åsså...och det är skittråkigt på sommaren...

//Thorssa
Visa användare
1.330
Heinz_Keller
VW Passat 2,0tdi Masters Premium -12
Jag har aldrig haft så roligt en vinter som jag hade förra vintern när vi åkte på sjön med polarens Audi 80 2,8 quattro! :-)))

// Erik

----
No real power, just turbo shit!
en stor fördel med audi är ju turbo.. Körglädjen beror väll på audins modell också, när man säger att audin är tråkig o ratta tycker jag man tar i lite väl.. en s2 eller s4a är knappast tråkig att ratta?
Tr
2.101
Tretretti
BMW 535i 2011 M-sport
Det är väl i allmänhet inget större fel på DKW, men för varje modell finns en BMW som väcker mer habegär.

My Bimmer is my mistress
Visa användare
1.626
Hangaround
Audi V8 quattro -90
Som alltid, det beror på personliga preferenser och vad man vill ha ut ur sin bil. Fyrhjulsdrift, helgalvat med i övrigt mycket genomtänkt rostskydd, god komfort och tämligen god krocksäkerhet gör en mycket bra vinterbil. Båda bygger mycket bra bilar i grunden, sen är det bara att fråga sig själv vad man vill ha just för tillfället. Inget utesluter det andra, yttest få beslut är för evigt.

Sex på alla fyra, roligast så!
Visa användare
1.981
Thorssa
Volvo V60 D4 AWD R-design -13
På vår galvade S4 -92 som vi nyss sålt var det stora problem med att lacken släppte. Det ska tydligen vara rätt vanligt också. Dessutom kan bagageluckan rosta rätt friskt ändå!

//Thorssa
Visa användare
260
K-Jörgen
320 Touring 05
Hade inte BMW funnits så hade det nog blivit en Audi

Sp
507
Speddy
730i V8 -92
Kvaliten på DKW är sämre enligt min erfarenhet, känns som kassaskåp men är bygda som korthus.
Har många kompisar som kör VAG disel.
Exempel på på fel på en kompis A6 2,5TDI V6 Q 21' mil Renoverad motor 2 ggr pga nergången nock på en kamaxel. Bytt automat runt 100tsek (service avtal som tur var) renoverad bakaxel. Minst 20 besök på verkstad för fel på elektroniken, framför allt låsen.

Annars så är det väll bra bilar dock lite tråkiga att köra men med god komfort. Men känslan av att BMW och AUDI håller på att mötas på mitten av vad bilarna ståt för tycker jag blir tudligare för varje model.
lo
75
loboz
316 M40B18 -90
Urq
GTI 16v
Smaken e ju som baken,jag kör en BMW just nu som vinterbil eftersom den e bakhjulsdriven och ganska kul att köra förutom dieselknack och vin i bakaxeln.

Annars väljer jag Audi, Turbo,4wd,5ans skönsång slår vilken bmw 6a som helst.

Jag kan skriva om mina/vänners bmws:
320-85 motorras 11000mil,320-88 skev topp,320-87 kamremsbrott,316-7? hål i blocket,fars 520-85 4x motorbyten och han byter olja väldigt ofta,2x525 -91 24v spruckna toppar,525-94 18skeva ventiler,318-90 kamremsbrott,320-87 växelådsras+dieselknack osv,osv
Sök på forumet på knackar/tickar och sök sen på nordicaudi så förstår du nog varför jag väljer audi framför bmw.
Men smaken e ju som baken.....
Iofs är ju Audis femma synonym med tickande. En slitstark motor är det annars iaf.
Kowalski
Thorssa: Sök gärna på E46/E39 o galvsläpp...då snackar vi inte 92:or utan om 01:or! Att en snart 12 år gammal S4:a visar tendenser till galvsläpp får nog ändå ses som normalt. Att t om Fiat och Opel som tidigare varit syndare inom detta område idag erbjuder längre rostskyddsgaranti än BMW är märkligt, hur generösa BMW än må vara under dessa 6 år.
Anser att BMW har mycket att lära av Audi när det gäller rostskydd.

När man väl hittar genomrost ett halvår efter rostskyddsgarantin gått ut och får långfingret av BMW är det dock skönt att åtminstone ha en stor sexa under huven som plåster på såren :-)

Mvh
/Kristoffer

BMWCS # 04918
BMWCS SYD
Audis bilar håller mycket hög kvalitet, fyrhjulsdriften är ett stort plus (känns stabila att köra även i högre farter).
Audis 2,7 liters BiTurbo V6:a är helt underbar med ett massivt vrid från väldigt låga varv.
Har svårt att välja mellan BMW och Audi.
...fast har dom så hög kvalitet egentligen? Dock är dom oslagbara i inredningskänsla.
Visa användare
433
ez
330CI cab E46 -02
318d F31 -15
Mycket snack om Audis turbobilar... Ett litet chip och vips så har man +50 häst, nog ligger väl tjusningen med BMW lite i att det just inte är turbo (undantaget Alpina då...) Jag gillar knuffen i BMW som inte är producerat av en turbo, men det är förståss min högst personliga åsikt =)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.