|
|
|
|---|---|
racejimmy |
Är det nån som vet hur man på nåt enkelt sätt kan se om elen är fördragen, blir lite lättare om man ska försöka sig på att montera in elstolar. |
racejimmy |
Glömde, det gäller en 535i - 91 |
|
Har en 535 -91 själv med elstolar. Alltså värmestolar.. Skall grejja lite med bilen idag, så jag kan passa på att kolla vilka kablar som går in under stolarna, så är det väl bara för dig att jämföra själv sen.. Kommer nog tyvärr inte kunna svara här förrän ikväll.. // Björn Eriksson |
|
|
jag ringde precis till BMW och frågade om fördragna kablar..enligt snubben jag snackade med så är det inte troligt att det finns fördraget om bilen är en import. (min är import) jag kommer att meka med detta i helgen, om jag hittar nåt så meddelar jag! Ska sätta in ett par sportstolar från en E39..lär ju bli lite kapande och svetsande känns det som, själva installationen blir nog inga problem...men jag vill ju gärna få varmt i rumpan också :) |
|
|
Hej, Jag monterade själv in elstolar i bilen i helgen. Där var kontakterna var tyvärr bortklippta i stolarna. Det fanns 5 kablar som hängde löst. Det var två lite grövre en + och en jord de kopplade jag till bara in till plus resp minus i kontaktstycket från de gamla stolarna. sedan var problemet de andra tre tunnare kablarna. en kabel(brun o röd tror jag) gick till en kontakt som satt i stolen som inte var kopplad.(någon som vet vad den kontakten är till?) den kopplade jag inte in. En av de andra tunnare hade samma färgkombination som min en kabel till stolsvärmen i min gamla stol så den skarvade jag bara ihop. Den tredje kabeln kopplade jag till den sista kabeln som var kopplad i mina gamla stolar. Efter denna kopling så fungerar all El i de nya stolarna och även sätesvärmarna. De gamla stolarna hade bara sätesvärme. Och De nya stolaran var elstyrda sportstolar utan minne med sätesvärme. Mvh Lars |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.