|
|
|
|---|---|
|
Har köpt aluringar till instrumenten som nu ska dit. Demonterade instrumenthuset och ska nu få dit ringarna. De små till tempen och bensinmätaren är inga problem då de går in i de stora hålen till varvräknare och hastighetsmätare. Men hur får man in de stora till varvräknare o hastighetsmätare?? Det ser ut så här: Länk Var det kanske fel att demontera huset? Ska man få väck glaset o ta det därifrån eller hur gör man? | |
|
det finns bilder på deta som du har problem med under rubriken gör det själv!!!om du vet var luft filter sitter på e36 95 meila mig! chudy |
|
|
Voyce:Man ska trycka in ringen från baksidan ej demontera glaset..man får som sneställa den lite..den flexxar ganska mycket och direkt när man fått in den så ploppar den ut till rätt storlek. //Roffa --- Min BMW - Länk |
|
|
Roffa:Ja vi kom på det tillslut hehe =) Tack för svaret! Det blev helt ok tycker jag iallafall: Länk |
|
| fy fan va snyggt:) | |
|
vart köpte du de ringarna ebbe |
|
|
Deejaywasp: Tack =) Ebbe_20: Det var en kille som annonserade här på powerbörsen för ett tag sen. Tror han tillverkade dom själv. Tyvärr så verkar annonsen vara väck nu för jag sökte men hittade inga. Fast det finns ju andra ställen som har ex. www.tachoringe.de Vet dock ingen svensk sida tyvärr. |
|
|
ok men var det svårt att ta dän mätar huset.?? tänkte jag skulle sätta lite färg på att med när man änå är där och rotar.. ebbe |
|
|
Nej inte speciellt. Nu var det mestadels min brorsa som gjorde det då bilen är hans men enligt han var det rätt lätt. Se bara till att märka upp alla skruvar vid mätarhuset då de är olika långa för sätter du en lång skruv på fel ställe kan du förstöra ex. nåt kretskort. Finns en guide här på autopower om hur man byter si-batterier på E30: Länk Använd dig av den för där går dom noga igenom hur man monterar väck mätarhuset. |
|
|
Det var nog jag som sålde dessa ringar.....försökte få igång tillverkn. på aluringar men stötte på en riktig seg-skalle så det blev aldrig någonting ... surt för alla som hade lagt in beställning och för mig åxå! PH |
|
|
ok hade varti gott om du hade fått igånfg det igen.. ebbe |
|
|
Skitsnyggt ! Har beställt kromringar till min e36:a hoppas det blir lika snyggt när dom kommer på plats. // CB. Aldrig mer färre än sex cylindrar ! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.