|
|
|
|---|---|
|
har märkt att det ibland kan läcka lite bensin när jag tankar om jag inte trycker ner munstycket helt o hållet. sitter det nån packning eller liknande "på väg ner" till tanken? | |
|
Från tanklocket är det ett rör nästan ända fram till tanken. Efter detta rör är det en gummislang som väldigt ofta läcker vid anslutningen till själva tanken. Ofta är det en kombination av gammalt gummi och en rostig anslutning. Jag bytte slangen på min bil och det resulterade till slut i att hålen blev så stora att ett tankbyte var nödvändigt. Detta är väldigt vanligt på E30. /Anton |
|
|
:) är de inte så att du har en spärrlucka i tanklocket som tankmunstucket måste ner igenom när du tankar..om du inte kör ner den hela vägen så fylls de ju med bensin och rinner över.. eller du kanske mena att du har läckage under bilen? |
|
|
tankbyte? huga.. sånt kan inte jag eller :) det blir ibland en liten pöl bakom hjulet. inte mycket men lite.. ska ta och kolla den där slangen om den är gammal och skrumpen. tack för svaren! |
|
|
Draedon: Fyller du bensin ända upp? |
|
| det spelar ingen roll om jag tankar 1 liter eller om jag tankar 50 liter. ibland så skvalpar det till lite och blir en liten pöl bakom däcket. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.