|
|
|
|---|---|
| Bilen kommer ifrån tyskland och är uttagen 8/01 blir det en 2001 eller 2002 vart går gränsen?? | |
|
tippar på en nolletta, då ny årsmod i sverige kommer redan 1/9 i tyskland "Även en 316 kan man ha kul med vintertid" |
|
| På reg beviset kommer det att stå 00 första reg datum 0108?? | |
![]() 2.226 530d G31
Alpina B10 4.0. Enda tillverkade med 6vxl :) 325 E30 Cab-93a 750i-96 750i-90 Sv.såld 6200mil. |
För att vara säker, ta sju sista sifforna i chassinummeret, och kolla produktions månad. Uttagen har ingen med årsmodel att göra. Den kan ju ha stått 1 år i hallen, även om det inte är troligt. |
|
det gamla begreppet årsmodell finns inte längre. Istället räknas tillverkningsåret. Dock har din bil ett "modellår", ett begrepp som BMW använder (kolla i regbeviset, det ska stå tex. MJ01). Man brukar "bryta" modellåret per 1 september. Min bil är tillverkad ohc registrerad 00 men är MJ 01, tex. My Bimmer is my mistress |
|
| Det kommer att stå 00 och första datum då bilen togs i traffik dvs 0108?? | |
![]() 2.226 530d G31
Alpina B10 4.0. Enda tillverkade med 6vxl :) 325 E30 Cab-93a 750i-96 750i-90 Sv.såld 6200mil. |
Jari65, det står inte 00, det är blankt om vi ska vara korrekt. |
| okejdå du har rätt det står inte 00 det är blankt. | |
|
Jag vet inte hur registreringsbeviset i pappersform ser ut, men i Vägverkets register står årsmodellen angiven som "00"... Jeppe A true gentleman never travels behind less than twelve cylinders! |
|
|
Jesperado har jag helt fel nu?men blir det inte en 01:a.min bli utagen08/98=98.kompisens uttagen 09/98=99 så står det i alla fall i vv papper på våra bilar. (Fråga först och du får många svar.) _______ Länk |
|
| ?????????????????????????!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! | |
|
jari65: jag kanske har fel, men om bilen i fråga är uttagen aug/01 så blir det väl en 01:a inte en 00:a, eller tänker jag fel nu? (Fråga först och du får många svar.) _______ Länk |
|
| Jo bilen kommer att va en 01 men det står ingen årsmodell på regbeviset, det står bara när den är regad första gången. | |
|
Vilken årsmodell bilen är bestäms inte av när den är uttagen. Årsmodellen bestäms av chassinummerserien och ingenting annat. Jeppe A true gentleman never travels behind less than twelve cylinders! |
|
| Men det står väl ingen årsmodell på reg beviset eller? | |
|
Det beror på hur gammal bilen är... Jeppe A true gentleman never travels behind less than twelve cylinders! |
|
| Jag tror det gäller dom helhets godkända bilarna -96 och uppåt ?. | |
|
Även helfordonsgodkända bilar kan få angivet en årsmodell. Normalt åsätts ingen årsmodell efter 2000, men det förekommer... Jeppe A true gentleman never travels behind less than twelve cylinders! |
|
| På alla mina 98-99 har det stått 0000 på reg.beviset. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.