|
|
|
|---|---|
|
Har ett litet problem. När motor blir varm och man står på tomgång och skall iväg så är det som att motorn vill på dö om man inte slirar lite på kopplingen när man ska iväg. Och precis när man tar sej iväg så " hoppar" den lite. Gör samma sak när man släppt gasen på 2an å rullar och sedan ska bara gasa lite (ligga på ca 1500 varv) så vill bilen på "hoppa" framåt. Men gasar man och kommer över 2000 varv så går den normalt igen. Känns som den kvävs på något sätt.. Luftfiltret är nyligt bytt. Problemet finns inte när den e kall då den funkar bra. Kanske ska tillägga att det är en M40 - motor. -90års modell /John B M W - Do I need to say more! | |
|
Så det är ingen någonsin som har haft detta fel på sin bil?? Låter otroligt... B M W - Do I need to say more! |
|
|
Jo då det problemet har jag oxå haft! Har det fortfarande tror jag, men har inte haft det på ett tag. Men för mig är det inte bara vid olika varv och så, eller har inte riktigt tänkt på det, men när det krånglar så brukar jag gasa till om det inte försvinner då, så brukar jag koppla bort luftmängsmätaren. Det är den som felar tror jag. Och det är bara att hoppas det går över, för en sån kostar! Tråkigt med M-40 på alla sätt... |
|
|
Har haft samma problem med min e34:a och det var en vacumslang som var kass. BMW CS #5206 |
|
| Såg nu att jag har skrivit luftmängdsmätaren, men det är fel, luftmassmätaren ska det vara. | |
|
En vaccumslang eller luftmängdmätaren (även kallad luftmassemätaren =) ) då.. ungefär som ja misstänkte då... får ta å kolla upp d... Tack för svaren iaf! //John B M W - Do I need to say more! |
|
|
En vaccumslang eller luftmängdmätaren (även kallad luftmassemätaren =) ) då.. ungefär som ja misstänkte då... får ta å kolla upp d... Tack för svaren iaf! //John B M W - Do I need to say more! |
|
|
Har du hittat "felet". var en nästan lite för enkel grej.. generator remmen var inte tillräckligt spänd vilket tydligen gjorde att bilen inte gick som den skulle.. spände bara den å även då servo remmen å nu funkar d klockrent! //John B M W - Do I need to say more! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.