AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
3.591

M3:a brann upp i morse...

Sida 1 av 2
ra
976
rawsezx
Tesla Model X Long range Raven

Ja som sagt, en kompis m3:a brann upp i morse, han fick beskedet i telefon av sin flickvän då han var ute på jobb,

Inte ett skit kvar av bilen, och dem 2 som stod brevid är totalförstörda...

Bilen var en M3 limo, av årsmodellen -94, Nog den finaste som
jag har sett skulle jag vilja påstå! Alltid tråkigt när sånt händer ;-/

Jag vill bara visa en alternativ bild av scenariot.
M3
1.594
M3_LOVER
M3 3.2 Cab -97
ajaj...sånt e säkert inte kul...skulle hellre dö själv:)..nästan..
hoppas han får ut allt vad den e..eller va värd på försäkringen..

///M3
Mi
94
Mik3
M3-93
Finns det Limon från -94??

Tråkigt att höra, men förmodligen blir det ingen minusaffär för killen.
ra
976
rawsezx
Tesla Model X Long range Raven

mik3: blir osäker på årsmodellen vid närmare eftertanke, men är hyffast säker...

Jag vill bara visa en alternativ bild av scenariot.
Vad var orsaken till att bilen brann då? Sabotage? Eller något i bilen som antänt?

---
Mvh.
Robban Johansson - "Det ska vara Tyskstuk!"
www.robban.org - Snart färdig!
bu
2.655
bumper
318d -14
320i - 20
Porsche 911TT -07
Lamborghini -12
Porsche 911 Turbo -89
Tjenare.

Och det är i såna här fall man får hoppas att killen hade nycklarna i närheten. För vid garagebränder så gäller inte försäkringen om inga nycklar finns där så att man ska kunna få ut bilarna.

/Edvard
BMW CS # 4503
Visa användare
433
ez
330CI cab E46 -02
318d F31 -15
bumper: Och vem ställer sådana krav??
M3
1.594
M3_LOVER
M3 3.2 Cab -97
Vem fan förvarar nycklarna i garaget, då är de ju större risk att den blir snodd istället..

Ja, de finns limo från -94...

///M3
Ro
1.708
Roffa
520D Xdrive -20
Om man har bilen parkerad i vanligt villagarage så ska man antingen ha nycklarna i eller växeln i friläge..så man kan rulla ut bilen vid brand..försäkringsbolagen kräver detta..vet ej om samma gäller om man har bilen i ett flerbilsgarage.

//Roffa

---
Min BMW - Länk
Stämmer säkert, men det låter oerhört dumt!? Vem sätter sig i en bil som har börjat brinna eller brinner kraftigt? Det första jag skulle göra om jag var i närheten är ju att hitta släckningsmöjligheter typ brandsläckare eller nåt...
Nåja försäkringsbolag i all ära!?!

Ja
11.288
Janne T
523i-97
M5-99
Alfa Romeo 156 2,0 TS-98

Roffa>>>"Växel i friläge eller nycklarna i tändningslåset"....Host,host...låter som om noll bilägare har fått ut något från förs.bolagen i sådana fall...?

Ingenting förvånar längre iofs när det gäller en stackars bilägares möjlighet att överhuvudtaget få ut någon "sekin" från försäkringsbolagen vid brand/stöld/olycka osv :(

Mvh Janne.
Roffa: Och vad säger försäkringsbolaget om nyckeln i vid stöld?
Jo nämligen NOLL ersättning.
Att ha bilen i friläge utan hand broms är inte helt ofarligt det heller, då får man lita på att garage plattan är 100% plant gjuten.
De krävs mindre än man tror att sätta 1,5 ton på 4 hjul i rullning.

BMWCS Syd #05392
Snälla bruka sökfunktionen.
Bitte benutzen Sie die Suchfunktion.
Visa användare
433
ez
330CI cab E46 -02
318d F31 -15
Men asså det måste finnas något belägg för dom här påståendena... Har NÅGON ett utdrag ur försäkringskraven som kan styrka?? Jag har setat och letat i mina försäkringspapper och jag har inte hittat nånting i den stilen, det låter ju oerhört dumt... Om man lämnar nycklarna i tändningslåset så tappar man juh vitsen helt med larm imob. sånt som försäkringsbolagen gapar om så fort man viskar BMW. Dessutom skulle jag kunna tro att när man rusat in i sitt garage för att rulla ut bilen som har friläget i och antagligen då också handbromsen och därmed drar på sig skador som man sedan försöker få ut på sin livförsäkring, då tror jag man får en del att förklara... OM det nu stämmer så var det bland det DUMMASTE jag hört
Visa användare
1.626
Hangaround
Audi V8 quattro -90
Våra "firmabilar" (statens, vet inte om man kan kalla det firma) måste stå olåsta med nycklarna i tändningslåset trots att det försvinner grejer ur dom då och då. Då är det dock ett garage man inte kan öppna själv på något vis, det sköts alltid av centralvakten.

Sex på alla fyra, roligast så!
20
1.534
2002tii
116d LCI M-Sport -16
325i -86
2002tii -72
Porsche 911 SC -80
Amazon Kombi -65
Hur stor sanolikhet är det att bmwn brinner inne? hur stor risk är det att den blir stulen?Jag brukar låsa min bil det tycker jag käns tryggt.
Ka
131
Kanada
328i -00
Vad är det för dravel jag hör! Nycklarna i bilen om den står i ett garage. I inget av de försäkringsvilkoren jag tittat i finns någon sådan regel. Folksam, Trygg hansa, IF. Jag skulle inte lämna mina nycklar i min bil ifall jag hade ett eget garage. Tror tvärt om att du inte får ut något på försäkringen ifall nycklarna lämnats i bilen ifall den blir stulen.
Kan tänka mig att det finns en regel för en bilhandlare med en hel bilhall full med bilar, att han skall ha nycklarna tillgängliga i ett låst skåp som brandkåren känner till för att kunna föra ut bilarna vid en brand.

///Nicklas
BMWCS# 4748
tr
3.660
trucker
CS 3381

R75/7
325IT-06
330XI M-Sport
325 e30 -93

530DX-12 M-Sport
2002T Tii-74
1502Turbo-75
Volvo 264GL-75 export DE
Mustang HT sprint promotion B(GT) -68
Mercury Monteray -56
När jag parkerade min personbil nattetid i verkstad el tvätthall så måste nycklarna sitta i .Man kan ju tänka omvänt det behöver inte vara bilen som står i lågor,då finns det en liten möjlighet att köra ut pärlan.

mvh/trucker

Länk

Länk NY
M3
1.594
M3_LOVER
M3 3.2 Cab -97
de måste väl räcka me att låsa bilen, dra på larmet, och låsa garaget..vill dom sno den då får dom fan i mig göra de..men ja hinner skjuta bena av dom innan....

Dumma försäringsregler..nycklarna i bilen..hahaha..skandal

///M3
Mm, tyvärr är det ju så.... Försäkringsbolagen gör ju allt för att slippa bli betalningsskyldiga.

---
Mvh.
Robban Johansson - "Det ska vara Tyskstuk!"
www.robban.org - Snart färdig!
Ja
11.288
Janne T
523i-97
M5-99
Alfa Romeo 156 2,0 TS-98

"Mitt" försäkringsbolag har inga sådana regler när det gäller flerbilsgarage...Av naturliga skäl också :)

Kontrollerade INTE vad som gäller ang fristående garage(enkel bilsgarage).

Rådet är väl att ringa sitt förs.bolag. och höra(helst begära skriftligt) vad som gäller i sin helhet.

Fortfarande så är det marknaden som styr och försäkringsbolagen kan antagligen sätta vilka regler som helst (nästan) om de ändå får in pengar så det räcker för verksamheten.

Mvh Janne.
Har också hört grejen med nycklarna i bilen.

Är ju idiotiskt om det är så, tror nog man kommer ihåg nycklarna ändå, om det börjar brinna i huset och bilen måste köras ut.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.