|
|
|
|---|---|
|
En kompis har en mycket fräsh trea som är helt o orginalskick, runt 4000mil har den gått. Vid ett par tillfällen har han upptäckt att det låg klumpar av ludd i avgasrörets mynning. först trodde han att jag hade lagt det där för att skämta ... Nej. Är det katalysatorn som är på väg ut genom avgasröret? Den har väl ett innehåll av "grått ludd med svarta sotfläckar". Jag har faktiskt aldrig hört talas om ett fel likt detta, har ni det? | |
| Hej! Tror mer på att det är " Basalt ull" Det finns i många ljuddämpare och fungerar som ljuddäpande matrial. | |
|
Tror också att det är ljuddämpningullen som har börjat lossna! Kan göra det i vissa avgassystem, särskilt i billigare piratavgassystem.... Mvh BMW – Weltmarke aus München! |
|
D-diddy |
jo det är helt säkert ljuddämparludd. jag stannade för att tanka i Orsa på väg till Östersund en gång, då hade jag 7 meter långa dreadlocks hängandes ur avgasröret, bilen gick sen segt och jag gasade och gasade, men så en dag sa det BAFF!!! och det kom ut 3 kattstora tussar och ett enormt svart moln ur avgasröret. sen gick bilen bra igen och lät som den hade sportsystem ;). antagligen är det gallret som håller dämpullen på plats som rostar sönder och ullen faller ner. det ända du ska tänka på är att om du har för högt motstånd i avgassystemet på grund av detta, så kan katalysator och avgasventiler brännas. David |
|
Eller så är bilen extrautrustad med torktumlare :-) My Bimmer is my mistress |
|
|
Ok ... Tack för hjälpen! Det sitter ett orginalsystem på bilen, men diagnosen är säkerligen rätt ändå. Ha en trevlig helg alla! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.