|
|
|
|---|---|
|
det verkar vara väldigt vanligt med spruckna vindrutor på E34:orna. nästan var å varannan bil har en trevlig liten spricka på högersidan. vad beror detta på? dåliga rutor? spänning eller vad? | |
|
nja det beror väl på stenskott kan jag tänka mig! Fick stenskott i sen sommar men byte inte rutan förren nu! rutan sprack nu när det blev minusgrader! Som tur fick killen som orsakade stenskottet betala rutan. MvH Bmw 4-ever |
|
|
Jag skulle kunna tänka mig att folk som sänker sina bilar, med resultatet att bilen blir hårdare, drabbas oftare av sprickbildning än andra... Helt enkelt eftersom rutan får ta hårdare smällar, och har den då stenskott sedan tidigare, gärna om vädret växlar mellan varmt/kallt är det nog inte långt till att den spricker! Själv har jag en rejäl spricka som vandrar ungefär från mitten av rutan till högerkanten. Vet dock inte vad den beror på, men visst, bilen är sänkt, och hård som stryk! // Björn Eriksson |
|
|
Köpte en -89 med sprucken ruta...från mitten till höger. trodde inte detta var ett vanligt fenomen. Antar att ni har rätt...skumt det här!? |
|
|
Glömde skriva att min bil INTE ÄR SÄNKT! |
|
-BeeMWe- |
Aldrig stött på det problemet på någon BMW bil förns nu på min nuvarande. Men det skiter jag i, stör inte sikten. |
|
Säger det samma jag! Sprickan går ju från mitten och till höger, ganska långt ner.. Den får vara iaf över vintern, sen tar man ut en ny på försäkringen.. Då lär ju ändå denna rutan vara totalt blästrad av allt grus och sand :) // Björn Eriksson |
|
| åxå sprucken ca 5cm upp utmed hela rutans bredd,var bara 20cm tills det blev kallt,men nu så, är den lång och fin? | |
|
För er som bara har trafikförsäkring så såg jag att www.bildelsimporten.nu har vindrutor till iaf E32 för 2500:-! Montering på glasfirma i Sthlm gick på runt 1500:- Har en spricka själv (liten), o när jag ringde runt så ville alla ha runt 9 lappar - hutlöst! MVH Robban |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.