AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Trimning och väghållning
2.321

NY HEMSIDA

Sida 1 av 2
Visa användare
520
BMW-Izze
535i -86
525 TDS -93
Tja. Har gjort en hemsida om mitt 535 BiTurbo-bygge. Kommer att uppdateras löpande under byggtiden.

Skynda dig till www.bmw535bitic.tk

-Hellre gammal å rapp än ny å slapp-
po
769
powerpak
325i touring-2001
318iS-mtechII-88
ser ingen text? väldigt mörk eller finns ingen?
_J
399
_Jimmy_
BMW 535i -91 Garret TA51
BMW 535ia -92 All utrustning!
Fint! Verkar bli en fin bil å..
verkar najs, men du gör många en tjänst om du skippar neonet? :)
_J
399
_Jimmy_
BMW 535i -91 Garret TA51
Precis!
Visa användare
520
BMW-Izze
535i -86
525 TDS -93
Vad har ni emot lite neon fram åt natten???

No
77
NoSpeed
E30 316 -88
E21 320 -79
E21 318 -81 R.I.P
Varför skall du ha vatteninsprutning då du ändå skall skaffa en passligt stor intercooler? Verkar för mig lite konstigt....
Rotti
neon då har jag ett perfekt team namn ( Mullpung racing )
varför emot neon, varför är man inte emot det?
sc
637
schumi
e30 318is -90
superkul att du lägger ut en sida om ditt bygge :)

jag är lite nyfiken på vad du ska köra med för spridare? ska du köra orginal och sedan använda två jättespridare som extrasprut eller ska du ha lite större spridare än orginal och lite lagomstora spridare som extrasprut?
Visa användare
520
BMW-Izze
535i -86
525 TDS -93
Schumi:
2 st 600cc extra spridare + orginalen.
Detta för att behålla lågvarvsegenskaperna mycket bra. Detta är även lättare att mappa.

NoSpeed:
Ska ha vatteninsprut vid högre laddtryck. Används för att inte behöva sänka kompet lika mycket. Mindre kompsänkning ger ju bättre drag innan fläktarna kommit i gång.

DAGBOKEN UPPDATERAD!

_J
399
_Jimmy_
BMW 535i -91 Garret TA51
Varför inte sätta i nå större spridare bara? Eftersom du endå ska köra med SMT6 så borde de ju inte bli nå krångligare att byta ut orginalspridare och skita i extra spridare?

Visa användare
520
BMW-Izze
535i -86
525 TDS -93
_Jimmy_:
TwinTurbo som jag förmodligen ska köpa SMT6:an av rekomenderar extrasprut. Hans idér stämmer ganska bar ihop med mina teorier, så det blir nog extrasprut. Enkelt när man ska besikta, bara att stänga av dom...

sc
637
schumi
e30 318is -90
ok jag det låter ju smart att köra stora extraspridare för man vill ha bra lågvarvsegenskaper.
jag hade tänkt lite som så här att jag tror att det sitter 185cc spridare i en 535. hur som helst så kan vi låtsas som att det sitter det. om man då sätter i spridare som är ungefär dubbelt så stora typ 360cc eller 380cc så borde det gå lättare att mappa. om man kör halvfart på dom på lågvarv så blir det som orginal och sen ökar man bara linjärt eller nått sånt. men jag vet inte. jag har absolut ingen erfarenhet av mappning.

jag kommer i alla fall att följa ditt bygge med spänning :)
Visa användare
520
BMW-Izze
535i -86
525 TDS -93
Mycket kul att folk är intresserade...

Schumi:
Om man ersätter orginalspridarna med större så kan man vara tvungen att "skruva ner" dom så mycket med SMT6:an (på lågvarv) att Motronicen går på nödprogrammet. SMT6:an modifierar ju signalen från LMM:en.

sc
637
schumi
e30 318is -90
ok

jag och en kompis håller på och bygger på en gammal 2500cs med en 528 motor i. den har L-jetronic så vi måste tyvärr köra med tryckvakter istället för smt6. men men.. det funkar väl det också, fast det lär inte bli lika bränsleekonomiskt.

jag såg i din profil att du bara är 16 år gammal!!! fan va mycket du kan för att va så ung. när du blir klar med bilen då, hur ska du göra då? ska du sätta på en övningskörningsskylt och åka ut och mappa :)
Visa användare
520
BMW-Izze
535i -86
525 TDS -93
Schumi:
Ja, det får väl bli "ÖVNINGSKÖR" skylt som gäller.
Förmodligen blir bilen inte klar förren kanske några månader innan jag fått körkort...

Ni kan ju köra med något annat tilläggssprut, typ MF2. Då spelar det ingen roll att ni har L-jetronic. Kolla på GIK´s hemsida.

328_huggarn
ja verkligen skit kul att du lägger ut ditt bygge, ska blir kul att följa...
p.s neon är skit snyggt!!
Ve
114
Veloce
320i -89 2,5
323i -82
Kul med folk som bygger bilar!
Blir nog fett med dom dubbla 4" utblåsen...;)
Visa användare
520
BMW-Izze
535i -86
525 TDS -93
Dagboken uppdaterad!

Ser ut som det kan bli ett sjyst bygge.... du verkar ju ha bra mål... för 400hk borde ju vara ett uppnårligt mål... lycka till!!!

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.