|
|
|
|---|---|
andlar |
Hej! Efter en fultvätt (Automattvätt) på Statoil idag så upptäckte jag att jag hade fått fukt under pasagerarmattan samt höger pasagerarsida bak. Är detta ett vanligt problem samt vad göra åt det? Har haft bilen c:a en månad och har inte kännt några skumma lukter mögel dylikt men det blir ganska lätt imma på framrutan men absolut inga problem att bli av med den.... Kanske någon som haft har samma proplem.318I 94. Andreas |
| Låter som att du har rost under bilen... i alla fall tycker jag att du ska lyfta upp mattan så att du får in en kupevärmare under som får stå på över natten eller tills det är tort och för att göra det måste du nog montera lös stolarna gör sedan samma sak på andra sidan annars får du väldigt snabbt rostbildnignar och mögellukt. Skulle inte tro att det funkar att bara ställa in i bilen i ett varmgarage för det är nämligen så tjock isolering på golven att du skulle nog få stå i en evighet för att det ska torka! | |
andlar |
Hmm hissade upp bilen för ett par dagar sen och den är äckligt fin under, det finns inga andra ställen som fukten lätt tar sig in? Andreas |
|
Kjenner en som hadde det problemet i en -86 Saab (3-dører). Tror vattnet kom inn gjennom baklukan faktisk! Det var en list som inte var helt tett der. Forundrer meg inte om det kan være en en gummilist rundt ruten eller døra? La avispapir trekke til seg vattnet. Vet inte hvordan dom pleier å ta bort fuktigheten, men jeg ville forsøkt med en varmevifte av noe slag. |
|
ormen |
kan i värsta fall komma från värmepaketet, smaka på västkan o jämför med kylarvätskan, annars kan du riva upp lite inredning o kolla pluggar nära tröskeln på insidan, eller lyft på dörrlisterna o leta springor i plåtskarvar. Om plåtreparationer har gjorts på bilen, är det inte alltid de tätar ordentligt efteråt..... |
| hade exakt samma problem på min gammla rishög (golf), då var det plasten bakom dörrsidorna som inte var helt tät och där smög sig fukten in. vet inte om det är lika på bmw? | |
andlar |
Har tagit ut stolen på pasagerarsidan och det verkar bara vara fukt bak kupevärmaren blåser på för fullt får väl hissa imorgon o leta plugghål. tack för svaren. Andreas |
andlar |
Alldrig mer Automattvätt :(..... |
chris.hammerseth@c2i.net |
Hei andlar , Fikk samme problem i går jeg og. Vet ikke hva vattenet kommer i fra. Dom snakkar om luftintak osv. Min bil er en BMW 320ia coupe. Det er masser av vatten som kommer inn og. Kan inte du senda mei en mail visst du finner problemet. Takkar så lenge!! Mvh. Chris |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.