AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Z-Serien
4.526

Brutal M Coupe

Sida 1 av 2
Någon har undrat vad det kan bli av en M Coupe som får sig kompressor. På sidan 90 i BMW Scene Live hittar jag en brutal best. Weismann MST modifierad M Coupe med G-Power kompressor, Brembo-Porshe bromsar (med skivor på 322mm och 6 kolvar) och ställbart chassi. För att inte tala om alla smakfulla MST Wiesmann detaljer.)
Dem kryddar försiktigt med endast 0.25 bar laddtryck , jag antar detta för att behålla driftsäkerheten och slippa massa extra kylning men ändå är effekten imponerande: 405 bhp och 460 nM.
Försökte hitta nåt mer om den på Wiesmanns hemsida men den är på tyska och det blir svårt att navigera sig fram utan att kunna det språket….

____
Supercharger: Less stressful, more exhilarating!
Fanns en länk om just denna artikel på Z3 coupe forumet på www.roadfly.org för ett tag sedan. Verkligen intressant, måste jag säga, även om estorilblå inte tillhör en av mina favoritfärger på bilen..

M Coupe
"it´s a lot like nothing else"
fd
394
fdahl
Mercedes-AMG GT S 2017
Finns lite info om G-Power's bil här...
Länk

Deras "Evo III" kit ska tydligen ge 525 hk =)

Länk

/Fredrik
fdahl: Det verkar vara samma kit som MST Wiesmannn har lekt med. Det står MST Wiesmann /G-Power på motorblocket
Ser ut som att G-Power har laddat 0.75bar och MST bara 0.25

mbolo, det är nog inte samma bil. den i BMW Scene är arktiksilver med svart inplastade M Coupe fälgar

____
z3
1.388
z3mpower
123d coupe -09
X3 2,5i -07
Z3c 4 ever

Wow, måste ha, är det senaste BMW Scene live????

Tänk om man kunde dra in en 13 rätt någon dag så man kunde trycka ner något sånt. Inte för att jag riktigt behöver det men man vill ju vara lite värst! ;-)

/Richard

By Z3MPOWER
"Super nua non nosent"
japp, det är OCT 03 nummer av BMW Scene.
Ska till Kista i veckan för att inhandla den engelska versionen ( tydligen enda ställe som har BMW Scene på engelska)

____
/// Missa inte GoCart Kvällen 25 NOV.
z3
1.388
z3mpower
123d coupe -09
X3 2,5i -07
Tror de har den i gallerian också, längst in ligger "Presstop" tror jag den heter, ganska välsorterade faktist. NKs lilla tidnings shop på gatuplan borta vid TV-avdelningen är också rätt välsorterade.

Detta gäller för Stockholmare!

/Richard

By Z3MPOWER
"Super nua non nosent"
nej galerian har bara tysk version. Pressstop tar in batra den tyska. I kista är det en tidnings affär som drivs av pressbyrån som har den engelska tydligen.

____
z3
1.388
z3mpower
123d coupe -09
X3 2,5i -07
Kan bara meddela att det sista exet av BMW Scene live i Kista är nu mitt.
Har även hört mig för lite och det verkar inte finnas en engelsk variant av tidningen, inte som kjoskägarna kan få tag i i alla fall.

Sen har det öppnat en ny Pressbyrån i Solna centrum med över 2000 titlar på tidningar (ligger bredvid Åhlens) och de har 3st BMW tidningar.

Men för att återgå till temat. den silverfärgade M coupen i tidningen är brutal! Bilen är silverfärgad, även original takvingen, mattsvarta fälgar (original), Porsche bi-tyrbo bromsar, sänkt 80/40 (tror jag det var) och G-Power kompressor med Weismann luftburk och mappning (kan ni tänka er att jag glömt häst och Nm antalet). Den ser hur som helst klart brutal ut!
Varför får sånna här reportage det att kännas som kraften i min bil inte räcker till? Nu vill ju jag också modda allt möjligt.

För er E36 M3 lovers så finns det en klart hårresande E36 M3 också i tidningen, var det 5 eller 600hk?

/Richard

By Z3MPOWER
"Super nua non nosent"
Jorå, den finns på engelska: kolla här: Länk scene (engelsk tekst)

____
z3
1.388
z3mpower
123d coupe -09
X3 2,5i -07
Har kollat upp hästarna nu, E36 M3an har 480hk och Z3 M coupen 405hk, rätt läckra bestar faktist.

Z3c 4 ever:
Det må hända att tidningen finns på engelska men det var ingen butik som kunde beställa den på engelska, av de butiker jag frågade.

/Richard

By Z3MPOWER
"Super nua non nosent"
Den skulle ju vara något... snacka om att man kör i från det mesta...

Vänta tills MH-GTR är klar med sin M Coupe...

MVH Patrik
har du lite förhandstips på när detta kommer ske? Vi har ju hört talas om detta wunderbygge en längre tid...?

____
z3
1.388
z3mpower
123d coupe -09
X3 2,5i -07
MH-GTR/Mani:

Kanske läser du detta, kanske vill du även dela med dig av ditt bygge, ge lite förhandsinfo, kanske lite bilder osv.

Jag såg den förra året då var den grym, vad har hänt sen dess???

Kan vara intresserad av att köpa fram och bakspoiler av dig om du har något bra pris. Jag har hela vintern på mig att fila och pyssla så har du en repad och dan så går det nog bra också.

/Richard

By Z3MPOWER
"Super nua non nosent"
Richard, vet från säker källa att en viss dam med 3.0 roadster ska ha manuels grejer på sin bil...Maria om du läser detta: när blir det av?

____
Z3c 4 ever, jag var nere hos Mani i lördags och såg min färdig-gjutna frontspoiler ..... wow!! säger jag bara :-))

Vi väntar i stort sett bara på att lackeraren ska bli klar med den innan det är dags för montering.
Jag ser verkligen fram emot min nya mh-gtr front :-)

Trösklarna är beställda så dom är oxå på gång ...

NP
822
NPe
BMW G30 540dxDrive -22
BMW G42 M240ixDrive -23
BMW F11 520d xDrive -16
Porsche 997 Turbo -07
Saab 9-3 Cab -99
Saab 9-5 Kombi -06
Eftersom det diskuteras brutala Z3´or.
Finns det något RIKTIGT monster?

Vad kan MH-GTR ha på gång månne?

Kanske något med över 700hk?
St
16
Stefan A
740iL -99
BMW Z3 1,8 - 97
Det snackas om att MH-GTR håller på att modifiera Z3 Marias bil för den ska visst ställas ut på Elmia i påsk. Men det kanske är bäst hon berättar själv. :)
Bl
342
Black Z3
Z8 -00
116i-04
ska marias 3.0 få 700 bhp?
Nej det blir inga 700 bhp .... men sant är att Mani håller på att styla om min pärla till en vackrare pärla :-)

Mvh
Maria

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.