|
|
|
|---|---|
|
Vart tog det vägen. och då menar jag inte den här nya cream vaxet som de har. Det var helt oslagbart då kan sonax flytande hård vax kasta sig i i väggen. sonax är i o för sig väldigt lätt bearbetat men det har ju ingen som helst hållbarhet. Fick vaxa bilen två gånger på två månader, då bytte jag till Turtelys cream vax som har hållt jätte bra, men jag vill ändå efterlysa det gamla hederlig vaxet som det tog en hel dag att vaxa bilen men det höll därefter... Någon som vet... | |
|
Det där att det skulle ha bättre hållbarhet är nog tyvärr en skröna! Vid olika tester brukar olika kak-vaxer ha ganska medioker hållbarhet! Jag har sett burkarna, men de finns inte överallt. Troligen väljer de flesta kunderna de mer lättarbetade och mer hållbara lättflytande hårdvaxerna. En liten skara "nostalgiker" kommer nog alltid att efterfråga de "gamla hederliga" hårda kakorna.... ;o) Mvh BMW – Weltmarke aus München! |
|
ferraripeter |
Var det inte Simonz, det hette,gul burk med röd text?tips är gamla hederliga mackar på landsbyggden,dom har väl inte den omsättningen kanske... det är inte den höga farten som dödar,utan det plötsliga stoppet. |
|
Testerna får säga vad de vill. Jag går efter när vattnet slutar pärla sig på lacken |
|
|
Oavsett vad man använder som kriterie för att bedöma livslängd - så är det bästa hårdvaxen betydligt bättre än de två cremevax som nämns ovan. Dock ger cremevax med hög halt av äkta carnaubavax ofta en mycket djup glans. Men tåligheten för tvätt, avfettning etc är betydligt bättre för tex Sonac flytande hårdvax - och för de flesta bilägare är det detta som avgör livslängden. Men gillar man cremevax och priorotera extremglans så har tex Sonax ett riktigt exklusivt vax med mycket hög halt av carnaubavax. MVH/PTR |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.