|
|
|
|---|---|
|
Hej! Har en 528:a -00 som i övrigt fungerar bra men som besvärar mig med ojämn gång runt 1000 varv, särskilt när bilen blivit varm. Vid andra varvtal går motorn fint, även vid tomgång utom ibland då den kan hosta till lite men utan att stanna. Detta är störande då det kan göra det svårt att starta mjukt. Jag provade andra 528:or innan jag köpte min och vill minnas att även några andra kunde vara lite jobbiga på låga varv. Känner någon till om detta kan vara ett fel eller är dom bara så här? Mvh Monz | |
| Har du servat bilen? Bytt luftfilter, bränslefilter osv? Hur är dina avgasvärden? | |
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Det bästa att göra i ett sånt här fall är att låta BMW läsa av felminnet för att se om det finns några fel som kan härleda till detta. Det finns många olika orsaker som kan ge denna symtom, en kamaxel eller vevaxelgivare som håller på att ge sig en tändspole, tomgångsregleringen, felaktig eller sprucken vevhusventilation, luftmassemätare mmmm. glappkontakt, tjyvluft,bränsletryck ,och för att få nån vägvisning åt rätt håll. så är en minnesavläsning nog det som är mest rekomendabelt ///MVH Hasso |
|
Tack för svaren. Bilen är ny-servad men har stått avställd i nästan ett år. Jag har funderat på att låta bmw-verkstan titta på det och då kolla om det finns några felkoder sparade. Felet i sig påminner mig om motorcykelmotorer som har osynkroniserade förgasare. Sitter det ett eller flera gasspjäll i dessa motorer? Jag vill minnas att m3- och m5-motorerna har ett gasspjäll för varje insug (cylinder). Monz |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.