AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
874

När kommer E-60 med andra motorer ?

Ma
1.350
Maxad
Ferrari 458
Range Rover Sport
Bmw M3 CS G20 LCI
undrade bara när nya 5an ska släppa ut mera modeller ? om jag har inte har helt fel så finns det väl bara 520/530 ut nu va ?

Keep Your distance this is a BMW ;)
Enligt bmw.se finns
520i
525i
530d
530i
545i

De är väl som troligast bara m5 som inte är "släppt"

BMWCS Syd #05392
Snälla bruka sökfunktionen.
Bitte benutzen Sie die Suchfunktion.
or
725
oreo
323i -85
wendtan:

I forhandsdiskussionerna fanns aven 525d med. Om jag forstatt ratt sa kommer den senare nar fabriken som bygger dieselmotorerna har fatt upp sin kapacitet. Vi ar ett av de fa landerna i varlden som inte har forstatt hur bra det ar att kora BMW diesel!
Oreo: Okej, Jag har provat 530d och var klart imponerad av vridet.

BMWCS Syd #05392
I tyskland finns 535i också. 525i finns hos handlarna nu, såg en idag.

Provkörde en 530dA idag, och det är nog världens bästa bil. Åtminstone tills jag testat 530iA :) Helt otrolig bil!

Mvh,
Kalle
_____

Länk
or
725
oreo
323i -85
Kalle:

Nu nar du provat dieseln kommer du aldrig att vilja kora bensinare igen ;-) 530iA ar anemisk i jamforelse med 530dA...
Sätter BMW turbo på sin 3 liters bensinare kommer du nog aldrig vilja åka diesel igen skulle jag tro. Det är så sjukt att jämföra en icke överladdad motor av samma storlek med en som inte är det anser jag!!! Dieseln mer eller mindre måste ha överladdning för att gå bra, medans en bensinare klarar sig bra utan, men får desto bättre med!

/Simon
Men går desto bättre med ska det vara!!

/Simon
Visa användare
258
Sly
M3 SMG II, E46 -02
525TDSA, E39 -97
318 cab, E30 - 91
En diesel har en helt annan karaktär på motorn. Skall du ha en stryktålig bil så väljer du en Diesel. Man känner aldrig att man måste varva den för att få bra drag i den, den drar hela tiden. En bensinare mår mycket bättre utav att varvas det är där den får sin kraft.

Sen att en Diesel motor drar mindre soppa är inte fel det heller.

Stort minus bara för den höga skatten i Sverige.

Jag har själv har 2bilar en BMW325TDS Automat och en BMW328 manuell. Skall jag köra längre sträckor eller vill använda bilen i tuffare terräng så väljer jag helt klart Dieseln. Bensinaren använder jag när jag vill ha kul eller på strippen.

Så bil man ha en sportigare karaktär så väljer man i min mening en bensinare vill man ha en stryktålig bil så väljer man en diesel.
or
725
oreo
323i -85
simon_en:

Om inte om hade varit sa hade karringen skjutit bjornen med kvastskaftet ;-))

Jag tror inte att BMW kommer att satta turbo pa sina bensinbilar och just nu sa ar BMW's dieslar overlagsna bensinarna i samma prisklass. Varfor inte ta och prova en??
or
725
oreo
323i -85
Sly:

Jag har ocksa kort en hel del i 525tds. Nya 530d ar en helt annan typ av motor. Gar mjukare och drar otroligt genom hela registret, vilket man inte kan saga om 525tds ens med KCR-box. Om man valjer mellan 530i och 530d med automatlada sa ar det i mina ogon svart att se nagra fordelar med 530i. Jag haller med om att skatten kostar nagra kronor extra om man inte kor sa langt, men om man betanker att man i stort sett far 545 prestanda for dessa pengar sa ar det inte sa dyrt alls.... Provkor och jamfor 530i och 530d pa nagra krokiga smavagar - dar skulle jag saga att 530i konstant ligger i la oberoende av vilket varv du har pa motorn!
Oreo: Jag tror att personer som väljer 3 liters maskiner och uppåt är prestanda motorintresserade, och då vill de gärna ha en skön motorsång. De får man inte i en diesel alls. Det och skatten får mig att inte välja diesel. Om man nu inte kör med än 2500 mil per år. Annars är dieselarna helt underbara.

BMWCS Syd #05392
chrille70
Vad jag hört så kommer det även en 540d med V8-diesel på ca 250 hk. Kommer troligen under 2005.

MVH Chrille
or
725
oreo
323i -85
Chrille70:

Har tidigare hort att BMW dementerat att det skall komma en 540d. Var har du fatt denna information?
Lurades lite ovan ser jag nu...finns inte alls någon 535i, inte ens i tyskland.

Mvh,
Kalle
_____

Länk
Mi
154
MiL
535XD M Touring -13
E39iM Touring -02
Håller med om att 530D har en go maskin, vridet givetvis, men, automataren jag provade lämnade mer att önska. Klart bättre än bensinaren (530I) ochså här var automaten icke önskvärd!
Som renodlad långfärdsbil med god bränsle ekonomi måste 530D vara överlägsen alla andra, även med automat!
Men jag kan fortfarande inte med automatens beteende och har svårt med det 'minimala' dieselknattret.
Så det blir bensinare med 'bättre' vrid plus manuell för mig!
E60 ser bättre ut i verkligheten, men inuti tycker jag det känns som att sitta i ett badkar, föredrar E39 där. Chassiemässigt är E60 överlägsen...
Känner mig inte riktigt mogen för E60 ännu!

Mike
chrille70
oero:

Teknikens Värld, Auto motor & sport m fl. Kanske inte alltid så säkra källor... :I

MVH
or
725
oreo
323i -85
chrille:

och BMW har val dementerat bade det ena och det andra forr ocksa... 540d lar ju bli en best i alla fall om den kommer ;-))
Vi kan nog vara lugna, BMW kommer säkert att matcha Audi/MB med "lämpliga" motorer framöver. Det ligger liksom i deras natur och image, så på sätt och vis kan man kika lite på vad de andra släpper ut och fundera själv. Självklart dementerar de in i det sista, annat vore rätt otänkbart, men ibland kan man "läcka" lite vid lämpliga tillfällen.

FP
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.