|
|
|
|---|---|
|
Var inne på verkstan idag och för att åtgärda ett annat fel. Passade på att påpeka att det var kondens, på insidan, i en av sidoblinkersena. Fick svaret att "det är så", vi har ingen garanti på det. Bilen är strax över ett år, har svårt att köpa argumentet "det är så".... kan jag kräva att dom byter ut/åtgärdar problemet? Borde väl rimligtvis innefattas av nybilsgarantin? | |
|
Självklart skall du inte acceptera ett så dumt svar! (att det redan var så hade du ju sett!) Fråga om fukten följde med från fabriken och om den är inskriven i ritningarna/kravspecen på bilen! Kräv att de fixar det på garantin! För övrigt verkar det vara ett ganska vanligt fenomen med fukt i sidoblinkers! Jag har själv haft det i mina sidoblinkers (uppstod mer än två år efter jag köpte dem, så jag orkade inte börja bråka om det). Jag tätade kanten mellan glaset och baksidan (springan) med vanligt silikon och efter det har inte fukten återkommit! Mvh BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
Tackar för svaret! Ville bara ha nåt på fötterna innan jag stormar in "all guns blazing! :-) |
|
|
Det er det dummeste jeg har hørt, legg det til under tråden Länk "Den besta skrønan ni har hørt?" Jeg ser ingen tegn til fukt i mine -00 E46 coupe-lykter. |
|
|
Kan bara bekräfta att de byter sidoblinkers på garantin. Gjordes på min 330 för 2 veckor sedan. BMWCS Syd #05392 Snälla bruka sökfunktionen. Bitte benutzen Sie die Suchfunktion. |
|
| På faceliftade 3:or är det något av ett standardfel. Det är sprickor i plasten. Jag fick själv en bytt och i samband med det konstaterade jag och verkstaden att det på parkeringen utanför ÅF fanns två till nya 3:or med samma fel. Jag bytte för snart 1,5 år sedan och sedan dess är det kondensfritt. Självklart är det något som liksom i mitt fall skall gå på garantin! | |
|
samma här: kondens i sidoblinkers samt i strålkastarna. Allt åtgärdades på garantin utan argumentation. /D |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.