|
|
|
|---|---|
|
Var inne på micro och skulle handla lite och fastnade framför oljehyllan och hittade där motortvättstjosan som hette slick 50. Dyrt så in i hvete var det, men jag undrar om ngn provat det? *BAWORAK* | |
|
Ja, massor av tester säger att det är jättebra för de som säljer det för alla går på det... Skulle tro att en motordialys är 100 ggr bättre.. |
|
changco |
Det jag vet är att det fungerar alldeles utmärkt till crosscyklar, då jag känner 4 st som tävlar och alla där kör med sånt. |
|
kilen> eh...dialys? Cansersvulst i motorn??? *BAWORAK* |
|
|
Använd kvalitetsolja i stället! Då finns det inget behov av extra "rengöringsmedel"! Mvh BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
Länk ///Jesper |
|
|
Vad jag har hört så fungerar det jättebra.... MEN, efter en viss tid när det börjar "släppa" så lossnar det "flagor" som kan ställa till det i om det nu var oljefiltret eller något annat ställe. Anledningen till "" är att jag inte vet den exakta definitionen. Ett tips är att kolla in konkurenters sida, då får man ju vet en massa "skit" om andra produkter. ex. Länk Enligt dom så är RVS produkten avsevärt bättre då det inte är ett medel som bildar en "yta" in samma bemärkelse som SLICK50. |
|
|
Jag tror att ni blandar ihop produkterna! Om jag tolkar Svante E rätt, menar han Slick 50:s invändiga motortvätt! När det gäller oljeadditiv som man skall blanda i själv, hänvisar jag till de tidigare trådarna där jag och flera andra har tagit upp argumenten mot dessa produkter! Kort sammanfattning är att de alla är bluffprodukter som orsakar icke önskade effekter i motorn, även om vissa av påståendena som de lägger fram kan stämma. Allvarligast är nog att t ex teflonprodukter ÖKAR slitaget i motorn! Men använd "sök inlägg" för att komma åt tidigare trådar! (Jesper har redan länkat till en av dem!) Mvh BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
JApp, det är motortvätten jag menar. Någon som nu när detta är uppklarat har något att säga? *BAWORAK* |
|
|
Hej Svante E! Robban här! Det finns många märken med motortvätt, ta den billigaste. Tror att OKQ8 har nån CRC för 50-60:- spänn, vad kostar Slicks motortvätt? MVH Robban |
|
|
Ja som jag sa:-) Dyrt som knäck...de skulle ha 400spänn för 50cl vilket räcker till en liten bil, jag skulle behöva 2st för min motor. Men jag undrar om de gör någon nytta, har aldrig egentligen tänkt tanken att använda sånt där, men om det är riktigt bra så...Skall lämna in bilen för oljeservice o småttogott på tis, och då kanske man skulle hälla i sånt där idag och köra lite innan tis, det är därför jag frågar. *BAWORAK* |
|
| RedLines motortvätt fungerar !!!! | |
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
SvanteE. Glöm det direkt, bara massa hokuspokus. Du kör ju på helsynet olja och i den finns redan sådana tillsatser som håller motorn ren.Förövrigt i de flesta av dagens oljor finns det renande tillsatser,men i lite olika mängd i olika oljekvaliteér. Sådan hära tillsatser kan i vissa fall ställa till mera skada än nytta om du tex kört på en mineralolja i många år som har mindre av renande tillsater, så kan du får en för snabb upplösning av smutsen i motorn som i sin tur fastnar i oljefiltret och täpper till trånga oljekanaler, men kan få samma effekt om man byter till en högkvalitetssyntetolja också som har hög renande egenskaper om man tidigare kört på en mineralolja under många år. ///MVH Hasso |
|
Hasso> Du har mail *BAWORAK* |
|
|
Är helt inne på Hassos linje! Som jag skrev tidigare: Använd bra olja i stället, så behöver du inte en massa tillsatser! Mvh BMW – Weltmarke aus München! |
|
Hans Andersson |
För er som inte vet så har all motorolja lösningsmedel i olika mängd för att rena lösa upp sot mm . olja+lösningsmedel = renande olja En motorolja som kostar över 400kr för 4 liter på en bensinmack är lika dålig eller bra som tex coop s hesyntet för 125kr för 4 liter ! Det är endast vid extrema tillfällen man behöver extrem olja, typ F1 . Byt olja och filter ofta Men ! använd endast orginal oljefilter ! för det skiljer i oljetryck och reningsförmåga emellan pirat och orginal . Och för er fanatiker kan jag upplysa om att Mobil har tagit fram ett syntetfiberfilter i stället för pappersfilter som renar bättre håller högre flöde mm . Problemet är att det tas tyvärr inte in i sverige ,för liten marknad . Går att beställa utomlands. Rvs fungerar på metall men inte för evigt ! slick 50 fungerar ett tag inte för evigt ! All motorolja går att köra i alla typer av motorer slitna motorer = högre viskositet nya motorer och dom med turbo kan fyllas med syntet för lägre bränsleförbrukning och bättre skydd mot höga temperaturer osv... Syntet olja ger motsvarande något lägre oljetryck men det är inget att bry sig om då tryckskillnaden är så liten. För frågor om smörjmedel mejla hea_72@hotmail.com så ska jag försöka svara på frågor i mån om tid . |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.