AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
581

E39 523 -97

Visa användare
23
tt00
BMW M2 Competition -19
VW Golf Alltrack -18
Hejsan,

Är på gång att köpa en sv-såld silvermetallic 523 -97 med 14000 mil, två ägare, 16", vinterdäck, full servicebok, skinn och komfortpaketet tror jag det heter(regnsensor osv). Det är normalskick och aldrig krockad och full historia. Skall man ge 120 tusen eller är det helt fel?
Har läst lite här på forumet och det skrivs om 90 till 100 tusen men kan det vara så att det är "rena" bilar med lite skum historia...

Är dessa vagnar trögsålda eller är det lite spring efter dom eftersom man får mycket bil för pengarna? Hade tänk mig det som vinterbil och sälja till våren.

Mvh Fidde
120KSEK känns spontant lite dyrt, själv fick jag 125KSEK för min 528i 97:a med liknande utrustning, med utan SCHiin!! med 13980 mil...detta var dock 020410, dvs ca ett och ett halvt år sedan och den sprang inte bort. Bilen kan vara ett bra köp, men för att förvissa dig om att den verkligen är det anser jag att du bör jämföra med flera alternativ och ta det bästa!!

/Simon
Visa användare
4.597
Marin
Bruksbil
Mellan 105-115' tippar jag.
//Marin
Länk
kanske kan ge någon ledning

Udo Dirkelsniff
Visa användare
23
tt00
BMW M2 Competition -19
VW Golf Alltrack -18
Tack för svaren, mycket bra forum med vettiga tyckare.
pe
100
perreeeee
Bmw 320da touring -13
köpte en 523 touring-97 12800mil med liknande utr. här om dan för 139000:-.
inte direkt bra pris men de flesta sv-sålda ligger där.
man kan ju räkna med minus 15 - 20000 tusen för en icke touring så det låter ju bra. annars så kan man ofta räkna med att man får vad man betalar för, så då kan man ju köpa något gammalt import lik med samma mil på mätaren och hoppas på det bästa.

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.