AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
703

Värde på importerad 330 i

mx
31
mx5
330i Touring-01
Hur mycket kan en importerad 330 i årsmodell 01 (uttagen 12/00) vara värd? 10 000 mil, Ganska välutrustad med t ex sportstolar, Xenon, glaslucka, PDC, M-aerodynamikpaket. Saknar tyvärr navi och har bara vanlig tygklädsel. Har även ha varit med om ett "Unfall" i Tyskland, men det ska bara ha varit mindre plast och plåtskador och det ska inte finnas några spår kvar efter det. Värderas bilar som har varit krockade normalt sett lägre även om de har blivit riktigt lagade?
Tr
2.101
Tretretti
BMW 535i 2011 M-sport
Hej och välkommen till forumet!

Ja, olycksbilar värderas i allmänhet lägre än okrockade, men förutsättningen är ju att man känner till att de har varit med om en olycka. Alla är ju inte ärliga nog att berätta.

Finns servicebok? Finns utrustning som "nästan" är standard i Sverige typ multiratt, cd-stereo, klimatanläggning (inte bara AC) och regnsensor?

Utan att veta närmare skulle jag gissa på ett värde på 230 000, +/- 10.000 kr.

My Bimmer is my mistress
Ei
656
Eivind
E46 316 M-sport touring 2005
Jag ville säga 210.000 - 222.000. Det var det första jag tänkte. Av fyra faktorer (i mina ögon): inget skinn, krockad, ingen navi og många mil..

Men det säger inget om skicket.. :)

Varför inte kolla på den här: Länk

Själv är jag sugen, men det blir nog ingen bil före nästa vår/sommar oavsätt..
Tr
2.101
Tretretti
BMW 535i 2011 M-sport
Håller vid närmare eftertanke med Eivind, 215000+/- 10 000 är rimligare innan vi vet mer om bilen.

My Bimmer is my mistress
OJOJ..enligt bilderna så är det skinn i den bilen. Verkar inte som du fått bilder på rätt bil.

Och mina erfareneheter av Europabil...är dom rätt dyra.
Fel av mig...glöm mitt itdigare inlägg....Sorry
Danne: De är inte samma bil som nämns i första inlägget utan ett förslag på en annan 330 av Eivind

BMWCS Syd #05392
Snälla bruka sökfunktionen.
Bitte benutzen Sie die Suchfunktion.
Ei
656
Eivind
Danne:
Du måste inte börja på spriten så tidligt på en fredag :)
Skämt o sido.. Har sökt lite på innlägg om Europabil AB. Dom värkar va ett bra förtag, men många av innläggen är från 2001.
Nån som forfarande vet om dom fortfarande leverarer det dom garanterar och är seriösa? Kommer kanske anlita dom att hitta min nästa bil...
Jag köpte min 523 av dom och betalade själv ett deppigt överpris...märkte det inte minst när jag skull byta bort den:-( Jag tycker killarna är helbra att ha med att göra och av priset att döma så måste ju dom överleva dom med...men det är lite deppigt. Dock kan jag erkänna att dom tar hem kanonfina bilar på beställning.
Ei
656
Eivind
Danne:
har kollat lite og tycker dom tar lite väl mkt för min del. Självklart måste dom överleva (löner, lokal mm), men det blir för dyrt.
Om jag inte tar fel är det denna bilen som försöker sälja för 239.000 :
Länk

M.a.o 37000,- för jobbet.. (fast man får jo garanti mm.)

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.