|
|
|
|---|---|
|
Går det verkligen inte at få in nåt annat än mono ljud från en ekstern DVD spelare in i min X5a? Kör spärren verkar vara en enkelt match att ta bort. Det samma gäller tillkoppling av eksterna källor som DVD tex, men hur kan det inte gå att få till stereo ljud då? Väldigt tacksam för svar! Mvh Hosse "anklagar norrmännen för alla stavfeil" Länk | |
|
Kollat in denna? Länk |
|
|
BMWGUS: Missade detta tips.. Tack:-) Mvh Hosse "anklagar norrmännen för alla stavfeil" Länk |
|
|
Ja funderar allvarligt på en sådan, men har inte haft tid, skall bygga om extraljus/dimljus först... Berätta gärna om erfarenheter om ljudet, nyfiken... |
|
| På en sådan ny bil kan du köpa Aux ingången hos BMW ... | |
|
Från och med 09/2002 så kan man använda BMWs AUX ingång till stereon (inte att förväxla med AUX mono ingången till navigatorn). Sedan har också Blitzsafe och Soundgate CD-växlar adaptar (vissa kan till och med växla mellan signalen ifrån den befintliga CD-växlaren och den externa stereo ingången). /RS2 |
|
|
Och när vi pratar om det, vilken skall man välja: Soundgate eller Blitzsafe? |
|
|
540is: Jag har inte en så ny X5a. Men jag har den stora Navin. Menar du att den har en AUX ingång nånstans där jag kan sätta in en DVD spelare och få bild i orginal skärm samt 2 extra skärmar och stereo ljud samtidigt? Har BMW en sån modul alltså?` Mvh Hosse "anklagar norrmännen för alla stavfeil" Länk |
|
|
Vad har förstått så ska man kunna utnyttja den aux-ingången som sitter bak på mittkonsolen. Jag är inte på det klara hur... men jag vet att det ska gå. Har nämligen en polare som har gjort detta. |
|
|
AUX-ingången är placerad på lite olika ställen beroende på modell, E39 skall ha den placerad direkt på TV-modulen, som sitter tillsammans med Navi, växlare och allt annat i bagageutrymmet. Det skall gå att ansluta en extra skärm, skicka in en signal från exempelvis DVD och skicka in en mono ljudsignal. Om man då inte ansluter något annat interface för att få in stereo. Bildsignalen in hör ursprungligen till extrautrustningen med kamera som "tänds" när man backar. Så har jag förstått det hela i varje fall... Rätta mig gärna. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.