|
|
|
|---|---|
|
Har problem att få bussningen å bottna fattas 2 cm. Det går hur lätt som helst första biten sen är det tvärstopp. Någon som her ett tips eller två. mvh Magnus | |
| Sök bland tidigare inlägg så träffar du garanterat på nån med samma "problem" | |
|
Om du har tillgång till svets el. motsvarande kan du kanske värma metallen där du ska trycka in bussningen innan? På så vis utvidgas ju den, och det borde åtminstone gå lite lättare. Kanske att det går att fetta in bussningen lite för att få den att gå i lite lättare, men jag har för mig att jag läst någonstans att man inte ska göra så.. Är inte säker på varför bara! Alternativet är väl att plocka ner hela skiten och använda en press för att trycka i bussningen, men det låter kanske inte så lockande tyvärr... // Björn Eriksson |
|
| Smörj bussningen med YES diskmedel innan du trycker i den, Diskmedlet försvinner rätt snabbt från bussningen, det gör inte vanligt fett. | |
|
Precis som glenn säger yes gör underverk. mvh/trucker Länk Bmwcs 3381 Länk NY |
|
| Yes eller liknande hjälper. Använd INTE olja, naturgummit som bussningen är gjord av tål det inte. | |
bustorp |
Lägg blocken i frysen över natten innan du monterar dem. Funkade för mig. |
| Sätta ett trä block mellan botten platta och bärarm för att sänka "silent block" hylsa förby änden på center bolt där silent block sitter. Smörja silent block och sätta in i spåret. Sätta en stor stål brick under silent block och med hjälp av en 3-armad avdragare som man fäster på ovan sida silent block huset skruva man in silent block. Det gar helt in på under 1 minut. Ta bort trä bit och hissar upp bärarm. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.