AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

7-Serien
424

735iA -88 vad tänka på/kolla vid köp ?

har planer på att köpa mig en 7 serie istället för min e30 som jag har nu.

tänkte mest höra om det finns fel som är vanliga vad man bör akta sig för m.m. ?
Ja
11.288
Janne T
523i-97
M5-99
Alfa Romeo 156 2,0 TS-98

Hej!

Lite exempel kan jag ge...T.ex kamaxelslitage,automatlådans växlingar(ovanligt med manuell låda),ska gå in mjukt och fint men ändå distinkt utan slirtendenser,Kontrollera all elektronik...Sedan som alltid med en så gammal vagn det allmänna skicket på både lack/bucklor/rost/missljud/vibr. osv...Framvagnen bör kontrolleras extra noga ang glapp/"klonkljud" etc pga att bilen ju väger en hel del...

Viktigt med en ganska lång provkörning(landsväg) så att du kan känna så att inte bilen vibrerar och "har sig"...KAN då vara kardanaxeln som behöver ett byte(ganska dyrt m.h.t inköpskostnaden det med).Stötdämparna är oxå en sådan sak som drar iväg lite pengar om dem är slut,brukar kännas gungig och odistinkt väghållning när dessa behöver ett byte.

Dörrarnas undersida+"kanten" runt bakre kofångaren(ovansidan) brukar kunna vara lite rostig..

Finns en massa annat att kontrollera>>>Vill man vara lite mera säker på mekaniken(motorn) så bör du nog låta göra ett kompressionsprov oxå.

Lite tips att börja med,sedan finns också den fina sökfunktionen här på forumet att prova.

Lycka till!

Mvh Janne.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.