AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
765

stulna fälgar, gullspång

Visa användare
156
sixpak
750i -90
hej, en av mina grannars hjul försvann för en vecka sedan,16 eller 17 tums alpina,vet ej om det var äkta,satt på en e-28,slitna däck.om nån vill sälja såna så kolla bakgrunden på hjulen/säljaren.
bilen avställd= ej försäkrad,så nu står den platt på backen utanför pizzerian.
ormen
en strandad pizzaracer? bara skämt, kunde inte låta bli, sorry. Tråkigt som helvete när nån blir av med saker de äger, har själv blivit av med en uppsättning MIM fälgar till en E30 en gång, inte kul alls... ser jag nån skruva bort fälgar på min bil nån gång, blir det fälkors i pannan, ingen nåd där inte.... ska säga till om jag ser nån annons...
Visa användare
1.320
markkus
M535i -86
528i -87
535iA -87
M535i -86
518i -87
ormen: du mår bra av att misshandla personer som stjäl?
Visa användare
156
sixpak
750i -90
misshandla?folk som stjäl blir inte misshandlade, de blir rättvist behandlade!
Jag har inga skrupler att slå den som stjäl mina saker, är jag en dålig människa då?

Jag skulle aldrig bära hand på någon som inte gjort mig något, om ingen gör mig något så är allt väl inte sant?

Skulle jag titta på och ringa polisen som inte har tid, och sedan bli förhörd av försäkringsbolaget som tror att JAG är en tjuv?

Jag hoppas för mitt eget bästa att jag inte kommer på någon att skruva i min bil. Då skulle jag få se fram emot en viss tid i finkan.

Ps det skulle i alla fall gå en tjuv mindre på moderjord
Hu
3.734
Hubbe325
520dAT -08
Att bara ringa polisen funkar ju inte, MIn bil blev vandaliserad i somras, grannarna såg det hela och ringde polisen som inte hade tid att komma vilket resulterade i att de fortsatte i två timmar på parkeringen och runt ikring med miljonbelopp som skador.
Hade jag varit där så hade de slutat efter mina bilar, garanterat....
ormen
jag skulle försöka rätta till deras skallar, skulle de vara för många så finns det andra resurser... sen får man ta konsekvenserna... för rättsväsendet funkar inte, tyvärr. Se bara på sånt man hör på nyheterna, flicka som blev våldtagen, anmäller det, 2 år går och polisen skiter i det med motivation= för mycket att göra säger de... nej, jag vill inte slå någon, men gör det om de gör mig något... kanske idiotisk filosofi, men om jag kan uppföra mig o göra mitt bästa i samhället, så varför kan inte mina medmänniskor göra det också?
ormen
kan bara tillägga att jag har vart med om alldeles för mycket skit i vardagslivet för att vara snäll -mot "pack" alltså, med full förståelse för följderna...
Visa användare
837
MetallicaMats
E36, lagad med SAAB-lack.
Får väl återigen berätta att jag jagade några "snonånannansfälgarochdäck"-ligister med kniv för några månader sedan.. Hade inte tvekat att "självförsvara" mig lite med den kniven inte.. 125 kg MetallicaMats ska man INTE reta.

Två bilar är fler än en..
ormen
haha, de fick nog torka sig där bak efteråt...
Hehe... Får mig att tänka på en sann historia från ett gym i Sundsvall..

Det hela började med att en småtjuv skulle ta en väska (eller en jacka, minns inte 100), men blev påkommen. Det blev lite tjaffs om detta, men till slut kom en mycket stark person, en kille som tagit de flesta titlar man kan ta i tyngdlyftning och lyfte killen på raka armar, skällde ut honom rätt ordentligt, hotade honom med att krossa varje ben i kroppen.. Därefter gick han omkring med honom i hela lokalen och dom intilliggande och skrek "så här ser en tjuv ut".. Stackars kille alltså.. han sket på sig den jäkeln!

Fy fan.. Somliga får visst lära sina läxor..

// Björn Eriksson
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.