|
|
|
|---|---|
|
Stod vid rödljus. Bilen två bilar framför mig började plötsligt att backa. Killen i bilen framför mig fick lite panik och backade han också. Jag hann bara registrera att detta hände, det tog nog inte mer än 3-5 sek egentligen... Borde förmodligen lagt mig på tutan, men hann inte ens reagera innan jag blev påbackad. Bilen framför mig hade dragkrok, MEN jag hade tur (eftersom vi stod nära på rakt bakom varandra), kulan tog på min regskylt, bucklade den och spräckte skylthållaren. Alltså INGA plåtskador! Nu kommer snart min fråga ;–) (efter en lååång inledning): nedre delen av hans dragkrok "smög" under min kofångare och skrapade lite i min spoiler, det är knappt man känner det med fingrarna, dock ser man några små skrapmärken. Kan man polera/rubba bort dessa på ngt sätt? Undrar eftersom det är plast, inte plåt... | |
|
Allting går, men frågan är hur snyggt/nöjd det/man blir!? Det jag tänkte du kunde göra i så fall är att helt enkelt slipa ner märkena som blev, så att det visserligen blir lite mindre gods kvar, men med resultatet att skadan inte går att urskilja. Sedan lägger du på lite ny lackfärg, eller så låter du få hela kofångaren lackad.. Detta behövs ju givetvis inte om den skadade delen var svart, eftersom du då endast behöver polera upp den för att återfå samma färg... Synd att du inte fick regnumret på bilarna framför, för detta borde vara deras grej att fixa! (eller det kanske du fick?) // Björn Eriksson |
|
|
alien: skrapmärkena finns alltså "inne i" min framspoiler/M-front, på kanten framför "gallret". Bilen som först backade vet jag tyvärr inte var han/hon tog vägen, det hade ju varit den personens ansvar annars. Istället har jag namn mm på killen framför mig, som ju nu får stå för kostnaderna. Mvh Joakim |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.