AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
716

Modda orginal luftboxen på M3 E36?

cane
Tjena, på min e36 sitter det förutom vanliga snorkeln som suger luft från kylaren in i luftboxen också ett "horn" som sitter vertikalt och når ner till kanalen för bromskylning. I botten på detta horn finns endast ett borrhål, så jag antar att det är till för att släppa ut vatten.

Är det en bra ide att skära loss botten på detta horn samt öppna på mostvarande ställe på bromsluftskanalen? Eller gör det ingen skillnad då man kör med orginal filter? Är mycket tveksam till hur bra konfilter renar... vill helst undvika dem.
Om du inte vill ha konfilter pga. orenare insugsluft så skaffa dig en CDA Box ifrån BMC. Ska själv köpa en sådan i vinter och är ett ganskastort gäng som ska göra det här på bmwpower...

Info om dem hittar du på www.mhstyling.se

---
Mvh.
Robban Johansson - "Det ska vara Tyskstuk!"
www.robban.org - Snart färdig!
//
619
///Peter
540iAT -99 Individual
M5 3.6 -90
316i Compact -97
Race E34 Turbo 650hp/830nm
Nu är väl en CDA-box i princip ett öppet filter i en kolfibercylinder och borde således rena precis lika bra/dåligt som ett öppet/kon filter eller?

"One for economy and One for the fun of it"
Det där stämmer inte enligt de jag pratat med, är dock ingen expert på CDA Boxar men vitsen är väl att man får kallare + renare luft med det eller?

---
Mvh.
Robban Johansson - "Det ska vara Tyskstuk!"
www.robban.org - Snart färdig!
M3
1.594
M3_LOVER
M3 3.2 Cab -97
Ja, nån fördel måste det ju vara med CDA boxen...ksoatr ju 3200 kr...jämför med ett öppet type 1000kr eller nåt..

Robban: Hur går det med M3:an..ska åka te bmw och göra en "gratis besikning" på ondag..sen ska ja serva den och ställa av den...ha de gött.

///M3
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.