AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.876

Höga priser på E30 325 i börsen?

Sida 1 av 2
St
3.581
Stavros
E30 325i 4d -88
E39 540 man -98
Ser att det ligger många E30 325 med priser på mellan 40 000-50 000kr i börsen just nu. Vore intressant att veta vad ni får dem sålda för? Någon som är intresserad av att förtälja? Nyfiken!

mvh
tycker oxå att 325:orna verkar ligga högt i kurs...visst det finns ju välvårdade ex som av naturliga skäl ligger högt, men vissa verkar bara vara överprisade just därför att dom är 325:or...undrar precis som Stavros om dessa bilar blir sålda för det begärda priset, tror inte det...

BMW, Bayerische Motoren Werke
Jag undrar jag också!

Mvh,
Kalle
_____

Länk
svintoleffe
Det kan jag nog säga att dom oftast blir sålda

MVH Leffe
Jo
744
Jonhny
745 -85
Att de blir sålda är väl inte så konstigt, men för utsatt pris? Fina bilar kostar nästan ingenting i tyskland så varför ge 40kkr i sverige? Man kanske skulle börja importera 325or, måste ju vara en grym vinst på dem.
Kowalski
Har nästan fått känslan av att det finns en liten "E30-maffia" i sverige som inte kan tänka sig något annat än en fet 6-cylindig E30 och är beredd att betala nästan vad som helst...kanske håller E30 på att få lite av en kultstatus bland dessa människor som trissar upp intresset??

Håller med om att annonserna brukar försvinna rätt omgående trots högt pris vilket kan tyda på att de säljs omgående.

Dock tycker jag personligen att det är ren idioti att betala mer än 20-25kkr för en E30 325, de må va relativt ovanliga här men finns i drivor till loppispriser i tyskland.

Mvh
/Kristoffer

BMWCS # 04918
BMWCS SYD
Visa användare
412
ppeellee
BMW M6 -86
Ska du ha en fin BMW 325 -88 i Tyskland får du nog lägga runt 20 000 kr. Sen ska du ta ledigt från jobbet, resa dit, försäkra bilen för att köra hem den och till sist besiktiga den. Därtill kommer ev problem med startspärr för ev helförsäkring. Om du letar i Sverige hittar du säkert motsvarande bil för runt 35000 kr.
Då kommer den stora frågan om det är värt det?
Personligen så handlar jag hellre här hemma.

St
3.581
Stavros
E30 325i 4d -88
E39 540 man -98
ppeellee: Exakt, knappast lönt att importera en sådan gammal bil.

Jag köpte min för 20000 för tre år sen. All utrustning finns. I och för sig har jag inget kjolpaket eller extra sportiga saker. Har 16" o nyss rostlagad. Med marknaden idag är det ju nästan så man törs sätta ut sin egen i en annons för 35 loppor!
Men så kommer inte att ske, för bra bil för att säljas! =)
Jo
744
Jonhny
745 -85
Problemet med att leta bil i Sverige är att allt är så förbannat rostigt att det tar lång tid att hitta något vettigt. Inte är det billigt att resa runt i Sverige heller. Bor man i skåne så är tyskland närmare än stockholm tidsmässigt. Jag köpte svensksåld bil i Sverige, men det ångrar jag nu i efterhand. Rosten har ett par års försprång jämfört med många tyska bilar. Fick dessutom titta på 7-8 bilar innan vi hittade en bil som ej var helt slut.

Att åka till Tyskland en dag är ju bra mycket roligare än att åka till Vetlanda en kväll. Inget ont om Vetlanda.
El
338
ElNiko
325iT-92
Tja, jag kan bara säga som så att jag köpte min i sverige, men den var importerad -98... Och ja, den är hyfsat rostfri, lite stenskottsrost men det får man ta...
Gav för övrigt 34000:- för den...
svintoleffe
#25 som jag kör är helt rostfri under, så nu blir det boddy på hela underredet , den enda rosten har jag tagit , har ej hittat något hål ännu kan jag säga.

MVH Leffe
Fick jag 20000 :- för min 318 -88 så lär det ju inte vara helt omöjligt att får de priserna för en fin 325:a som ni skriver ovan..

/Jimmy
Länk
Visa användare
654
Adrenalin
323i A -98 Touring
Om jag va på jakt efter denna modell skulle jag inte tveka en sekund att jaga i bilens hemland. Den här der väl inte så tokig ut Länk sportstolar, M-paket C-lås m fjärr nya bromsar.
Billig flygbiljett = under 30´ hemma i garaget.
Jag resonerar som så att dom bästa produkterna finns på respektive produkts hemmaplan.

Aldrig mer färre än sex cylindrar !
Dark Rider
hade en 325 e30 som jag la ut på nätet för 18000papp+diskuteras sålde den bilen på en halvtimme!!
Tycker inte man ska betala mer än 30000 för en riktigt fräsch 325:a...för de ä ju ändå gamla bilar än om dom e fint skick!
Adrenalin: sen nya fälgar m. däck. speglar kanske, stereo, trimma motor, whoops så ligger du låångt över 50k..
Pe
159
Pechy
325 iM -89
denna tråd ska väll ligga i Försäkring och värdering?
Min ligger ute för 38000:- Kan ju kolla på vad 240 turbo säljs för,där e de iaf överpriser..

Men bönder e ju rika knösar:)(inget illa menat)
Jo
744
Jonhny
745 -85
P3r:
Man kan ju även tolka en trimmad motor, trim-speglar och stora fälgar som att bilen har varit ungdomskörd och verkligen fått känna på rödmarkeringen. För mig och flera med mig är en original oskruvad bil värd mer än en bil som är modifierad enligt någon annans smak. Särskilt på gamla bilar vill jag att det ska vara så lite skruvat och ändrat som möjligt.
St
3.581
Stavros
E30 325i 4d -88
E39 540 man -98
Pechy: Japp! Kom på det 1 sekund efter det att jag skapade inlägget. Hoppas på överseende.
Visa användare
654
Adrenalin
323i A -98 Touring
P3r: Visst e de så men jag tror mer på Jonhys teori, Dom som vill ha dessa bilar vill i allmänhet ha dom så nära orginal som möjligt. Försöker du kanske säga att dom bilar som sålts på börsen varit fullsmetade med utrustning ? och därför motivera det höga priset. // CB.

Aldrig mer färre än sex cylindrar !
po
769
powerpak
325i touring-2001
318iS-mtechII-88
på tal om att svensksålda bilar alla är rostiga kan jag säga att så är inte fallet..
Köpte mig själv en riktigt fin svensksåld 325i-88 förra helgen med sportskinn,servo,c-lås och taklucka och mycket mera utrustning så visst finns de!
och inte tillstymmelse till rost överhuvudtaget.
och den bilen kostade en bra bit under 30Kkr

men gudarna ska veta att jag letat länge..riktigt länge..
Ni
28
NiklasV
M535 -85

Jag köpte motornords gamla E30 325:a för 46000:- förra våren. Ingen rost, all utrustning, mycket bra skick och lite smått vässad =) ... sålde den för 40000:- i somras till förmån av en E36:a. Killen som köpte den totalkvaddade bilen strax efteråt. Tog ett träd med förardörren, stannade ungefär vid handbromsspaken...... men han överlevde som tur var!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.