|
|
|
|---|---|
| Vad är en sån värd? 11000 mil. | |
|
Ytterst svårbedömt. Det växer inte Alpinor på träd i detta land. Mitt tips är att prova på M/Alpina forumet istället. Där kanske ngn Alpina ägare hör av sig. Lycka till |
|
|
Hej. Svårt och säga. Men är det hysat skick, så ligger de runt 70.000:- /Edvard BMW CS # 4503 |
|
| Är det nån bil att satsa på eller finns det bättre alternativ i samma prisläge? komfort/prestande? | |
|
Om det är kring 70' det gäller skulle jag nog hellre satsa på en välskött 325 coupe 92-93, alt. en 530 V8 93-94. Dessa bilar ger komfort och fina prestanda till bra pris. Problemet med M och Alpina bilarna är att de kostar mycket att äga (service, försäkring mm.)jämfört med ex. 325:an. |
|
|
>>beamer Köp inte 530 (V8) om du vill känna BMW-känsla. Den är tyvärr mycket okultiverad. Att gå upp ett snäpp till en 540 är en skillnad likt natt och dag. Den är otroligt skoj även med automat. Se till så Du hittar ett välskött exemplar och slå till. Enda nackdelen är väl att du får gå upp en 10" för att hitta en vacker, välskött och underhållen pärla. Lycka till // Martin 265/35/18 |
|
|
Tycker du 530:an är okultiverad? Kan hålla med om att den inte har riktigt samma must som 540 (endast kört E39:an dock) men den är trots det ordentligt pigg och har en trevlig ljudkuliss. Men hittar du en fin 540 E34 är den inget dumt köp. Kolla automatlådan så den är som den skall. Men som sagt, smaken är som baken (delad). |
|
|
Har ägt 530 v8 i 1,5 år och anser att den är inte oklutiverad på något sätt utan är helt enkelt en svagare motor än 540, dock är motorljudet och gången härlig. Har kört 540i (6 växl) och visst det är en helt annan bil, men att säga att 530:n skulle vara oklutiverad skriver jag inte under på. Simon |
|
|
Har aldrig förstått varför man ska köpa 3,0 V8 när 4,0 V8 inte kostar så mycket mer att köra. En 525i är nästan lika snabb som en 530iA. //M Får åka en skitig Golf-92 nu:-( |
|
|
Marin, på den tiden då det begav sig för mig (mars 1999) var det en väldigt stor skillnad på 530 och 540 i pris typ 30'- Själv tänkte jag att...det blir väl den enda gången man får äga en V8.... dock är det som du säger att prestanda är marginellt bättre än 525. Smaken är som röven, klöven....satsa hårt på en 525:an, men hittar du en prisvärd v8, så varför inte. Simon |
|
|
F`låt grabbar! Det var inte meningen att klanka ned på 530:n, men inte är det någon krutdurk! Varför inte satsa på en sent tillverkad fin 535 E34. Den får man till ett bra pris och man får känna på en sexa med underbar gång. Samma prestanda som 530 men med ljud som är värt tusenlappar........ // Martin 265/35/18 |
|
| Har alltid varit lite småsugen på en 540 93-94 är det någon som kan ge recension på en sån ? :) | |
|
Hade en 93:a år98-99. Körde drygt 2000mil med den. Gick problemfritt. Kolla upp växellådan, då denna är den "svaga" punkten. 0-100 går på 6,8s med automat. Toppfarten är elektroniskt begränsad till 240kmph. Motorn är en av de mest driftsäkra som BMW under alla tider tillverkat. En välskött V8 går "hur långt som helst". Original satt TRX-däck/fälg som håller ~15,8". Däcken är av typen "kör med punktering upp till 60kmph". Se även upp med vibrationer i kardan. En 540 innehåller oftast mycket mer utrustning än en 530 eller 525 eftersom den har större grundutrustning. Glöm ej kolla elgardinen. Den som letar han finner. // Martin 265/35/18 |
|
| Finns 540 med manuell växellåda? | |
|
Beamer, 540 finns men sexväxlad manuell låda...asfränt, har en kompis som har en 540iT 96:a (e34) bra drag och den varavar 2000 i 120 km/h på sexan!!! Kan rekomendera denna kombination! Simon |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.