|
|
|
|---|---|
|
Har just rivit bort toppen på min 325a 93a,klurade på om kanalerna går o göra nått åt??typ polering lr nått sånt??lr är d en helt hopplös topp o jobba med??några förslag lr erfarenheter?? D är fegt o släppa gasen! | |
|
Tjena! När jag nyligen hade dän toppen på min 325:a -88 Så körde jag med en trycklufts driven maskin (2500 R/min) och en lammell slip rulle på den. Sedan var det bara att köra och polera så mycket man orkade. Resultatet blev väldigt fint. Lycka till! /Bonje |
|
|
Jo har tänkt mig nåttt sånt,fast d är jobbigt o plocka ur alla 24 ventiler!!!märkte du nån skilnad lr??biolen borde gå lite jämnare kanske? D är fegt o släppa gasen! |
|
|
Portning är en hel vetenskap och bör inte göras hemma i garaget. Polering av kanaler är ju bra men själva utloppet till förbränningsrummet är mycket viktigt att det blir rätt! Man erhåller helt olika flöden och fyllnadsgrad beroende av vinklar i utloppet. Ring och prata lite med Micke Svens eller Grottis (i Sthlm) för rådgivning innan du gör något dumt!! |
|
| bjale ,tror du inte de blir svårt att få ihop vanosen sen .... | |
|
Polera inte insugskanalerna. De ska visst helst vara lite grov i ytan för att flöda max. Virvelbildning och sånt.... Avgas däremot, men mest för att sotet inte ska fastna så lätt. Med "polera" menar jag då just polera (så det blir spegelblankt). Att försiktigt slipa vassa kanter och gjutskägg och dyl är ju helt ok i alla kanaler. Men ta inte bort material, jämna bara till! Mest effekt härvidlag har man som lekman nog i att matcha topp, packning och insug. Vanosen lär ska vara ett h-e att få ihop... :-( Get in and sit down, shut up and hold on! ///M Power |
|
|
Vanosen är blir nog inga problem o få ihop,tyckte inte det verkade särskilt krånglit alls!ger nog fan i toppen,kanalerna är skumt utformade,tänkte mest om nån visste nått som inte var bra i dom som man lätt kunde greja!! D är fegt o släppa gasen! |
|
|
bjale om jag förstått de rätt är det skitenkelt att få bort vanosen men ett litet h-vete att få ihop det igen så det lirar... mvh |
|
|
hm,jaså?verkade inte så svårt,beror nog på hur mycket man plockar i sär den kanske??släppte ett drev o olje trycks ledningen till dn,inte altförkomplicerat..tror iaf inte jag får några problem med o få i hop dn!Jag lovar att höra av mig hur det gick,får nog tebax toppen från renovering nu i veckan,tyvärr hinner jag nog inte få i hop skiten till tullinge! D är fegt o släppa gasen! |
|
| okej,lycka till du kan väl berätta hur de går för jag vill gärna riva mitt i höst oxå,har du gjort några modifieringar med toppen eller insuget? | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.