AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
537

Väldigt törstig 320 e30

börjar bli smått galen.. min gammla 320 -86
har börjat sörpla i sig otroliga mängder bensin.
åkte ca. 30-35 på en nästan full tank. va e de som e fel??
den borde väl dra strax under litern milen vid skapligt lugn körning?
Visa användare
1.528
Morten M
HARTGE M3 CSL (H30) 2003
323 Ci -00
Er det 55 liter på tanken? Hvor mange av disse literene har du kjørt bort på 35 mil da?

45 liter / 35 mil = ~1,3 l/mil.

Har tyverr inte svar til din fråga, men faktorer som spiller inn:
- Dekk og lufttrykk
- Utetempratur (kaldt)
- Mange motorstart / tank
- Korte kjøreturer (mesteparten av tiden det kjøres er motoren inte varm)

Dette drar opp forbruket. Har selv merket at gjennomsnittsforbruket har steget nå som det har blitt kaldere. Vil tippe omkring 1 dl.
Visa användare
8.958
rob_t_j72
XC70 D4 2015
Draedon:

Några andra symptom? Hackigt?
Visa användare
5.529
deejaywasp
F11 520D Touring - 15
Min bil ligger på ca 1.2L nu när det har blivit kallt + mycket stadskörning så att din drar 1.3 förvånar mig inte...

På sommarn kör jag på 1L samma körning med tung fot...
St
3.581
Stavros
E30 325i 4d -88
E39 540 man -98
Om du inte kör ovanligt mycket stadskörning är det nog nåt som är knas. Själv har jag aldrig varit över 1,1 l/mil.

Tanka proppfullt o nolla trippen. Notera vad för sorts körning du kör på tanken. Så tankar du proppfullt igen. Då ser du ju helt exakt.

mvh
hm.. när man läser det ni skriver och funderar lite så kanske det är så att den helt enkelt drar så mycket soppa.
den funkar helt felfritt för övrigt. spinner som en katt :)
då är det väl bara att konstatera att man har en törstig bil och öppna plånboken lite till då. tack för svaren!
32
71
320 Power
325d Touring -08
jag har också en 320 av samma årsmodel..
ja tycker också att min drar en del..men min pappa ha lånat bilen av mig nu ett par gånger..å ja ser att den drar mycke mindre när han kör..
undrar om de är en tillfällighet =)...
man vet ju aldrig

Tvåan Är Första Förloraren
Et
81
Ettan 83
E36 320iA Touring -96
e30 320i -83
En sak jag har märkt är att min 325 dra i princip lika mycke som min 320 gjorde(R.I.P. dock inte av mig) men att köra under litern det gör jag garanterat om jag inte gasar och med full fot för det mesta kom jag 45mil (rullade till macken =) ) så nått fel skulle jag nog tro att det är !
Visa användare
8.958
rob_t_j72
XC70 D4 2015
Draedon: mycket skuttkörningar?
mjo.. jag lider ju av kronsikt tung högerfot men så överdrivet mycket gasande är det inte.. ska ge mig ut på en långkörning nu på eftermiddagen, får se vad som händer när den får gå lite långa mil.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.