|
|
|
|---|---|
|
Hej på er! Jag var och besiktade bien idag. (blankt papper) Jag visste att allt var OK förutom en sak. I sommras byggde jag ett nytt avgassystem. Jag hade köpt ett par extraktorgenrör, som mynnade ut i 1 3/4" Hmmm. Ville ha dubbelt 2" hela vägen och inga undantag gadtages. Extraktorrören fixades till 2" med rikriga flänsar från Ferrita. Sedan var det ju katten, där var det också 1 3/4". Skar upp den i skarven på mitten, vek upp "locket" och tittade in!! Va i he.....?! Det var mig en konstig katalysator, såg precis ut som en ljuddämpare... Jo minnsan det var det.(väldigt konstigt) Bilen är en -88, det betyder ju att "katten" måste sitta där men jeg fungera. Då rensade jag "katten" på det befintliga innehållet och i stället la jag in två st av simons minsta 2"ljuddämpare, vek tillbaka locket ochsvetsade ihop skiten. Därefter är det flänsar igen och fortsätter med dubbelt 2" och slutar med bubbla långa runda simons dämpare. Men hur fanken kan jag få 0,5 i Co utan katt? Gränsvärdet är 3,5 Hällre liten och rapp, än stor och slapp!! /E30 | |
|
Det är fullt normalt, inget konstigt med det... Jeppe A true gentleman never travels behind less than twelve cylinders! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.