AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilvård
680

Inredningen känns lite schliiten!?

Den svarta inredningen har slitits lite nu efter 5000 mil och det ser inte alls kul ut när hela instrumentpanelen och ratten glänser som om de vore inoljade.
Finns det nått man kan göra för att få tillbaka den fina och fräscha matta finishen eller är det bara att acceptera att bilen slits ju mer man kör med den? :)

Armor All matt finish, funkar den?

/Manray/
Manray: Jag rekomenderar Meguiar eller armor all Matt.
De är båda 2 superbra produkter som kompleterar varandra på olika sorters plast.

BMWCS Syd #05392
Snälla bruka sökfunktionen.
Bitte benutzen Sie die Suchfunktion.
wendtan; ska testa armor all matt i helgen. Hoppas det bli bra! Det tråkiga e ju också att ratten har blivit så "len" sen den var ny :(

Man har ju sina problem! ;)

/Manray/
Meguiar 40 på vinylen!

BMW Original Lederreinigungsschaum+Lederlotion på ratten!

Så är det som nytt igen.

Mvh,
Kalle
_____

Länk
Manray: Jag förstår vad du menar, väldig skillnad på 328an som iof rullat 10 k mil och 330n som rullat snart 2000 mil nu :)
Fördelen med armourall är att de funkar bra på de borstade alu panelerna med.

BMWCS Syd #05392
Hehe tackar! :)

/Manray/
Om du är ute efter en matt yta så använd armour all, ja måste säga att meguiar 40 är ett undermedel, men de blir inte lika matt med det som med armour.

BMWCS Syd #05392
Precis, det är endast den matta ytan jag e ute efter, wendtan. En glansig panel ser i mina ögon förj-vligt ut! :)

Jag tycker att Meguiar 40 blir minst lika matt som ArmorAll Matt, bara man EFTERTORKAR efter att ha lagt på medlet och låtit det ligga på några minuter. (som med ett vax). Dock vet jag inte hur det funkar på alupaneler.

Jag gillar inte heller glansiga paneler :(

Mvh,
Kalle
_____

Länk
Var köper man dessa produkter...? Alltså Meguiar / armor all Matt?
Armour all närmsta preem eller annan mack.
Meguiar säljs blanda nnat av Stockholms bilvård.

BMWCS Syd #05392
Testade nu Armor Matt och måste säga att jag är nöjd med resultatet! Inredningen blev faktiskt matt! :D
Nu när man ändå håller på och fräschar upp bilen kan jag passa på och fråga om det finns nån spray eller liknande som ger en doft av nybilslukt?

:)

/Manray/
Manray,

Japp det finns, medlet heter Meguiar 40 ;)))))

Mvh,
Kalle
_____

Länk
Haha, gör den det också?? Vilket j-vla medel isf!

:))

/Manray/
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.