|
|
|
|---|---|
| Är det någon som har lackerat en e39 nyligen. Vad fick ni betala?? | |
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
En sedan utom taket hamnade runt 15000 kr. Men det beror också på hur grundförutsättningarna är dvs skicket på bilen, just denna bil hade rullat ca 4000 mil. med några dörruppslag. Länk ///MVH Hasso |
|
var det med stötfångare, lister, speglar,? iså fall kan det inte vara så dyrt. skulle få betala 22000 :- för en audi RS2 exkl lister,speglar,kjolar,stötfångare, "just real V8 power" Länk |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
stötfångare självklart , listerna är svarta, och speglarn fanns inget behov av att måla. ///MVH Hasso |
| Det bästa man kan göra är att ringa runt och fråga pris. Men det som är det viktigaste är att kolla upp hur det ser ut på verkstan, verkar dom seriös kan dom sitt jobb osv. Sist men inte minst låt dom hålla på med bilen utan tidspress snabblackeringar brukar inte bli så bra. | |
|
kolla med en plåt fisrma vilka dom tycker är bäst. har jobbat som lakerare så visa upp bilen när du frågar om pris för att få ett riktigt pris som du kann jämföra. (glöm äj kvalitet) |
|
|
Jag frågade en lackerare vad det kosta att lackera min motorhuv. pris:1700:-vet inte men jag tyckte att det var billigt. (Fråga först och du får många svar.) _______ Länk |
|
|
På min E34 som är på omlack fick jag offerter på mellan ca 25-35"...Blev ett något lägre pris än det lägsta till slut,men då även inklusive sk "mellanslip"...Att tänka på vid omlack är att kolla upp verkstaden innan o titta på flera bilar de lackat....Sen är det som så att du alltid kommer ha damkorn i lacken,om än mycket färre med mellanslip men helt kornfritt blir svårt att få...Allt är dock möjligt men frågan är till vilket pris...Kan tänka mig att man kan få helt kornfri finnish om man läcker på flera lager klarlack o sedan våtslippar denna med extremt fint sandpapper o därefter polerar upp lacken,men frågan är vad detta kostar....Jag har i vart fall hittils alltid blivit nöjd med resultatet!!!Skulle tippa att en seriös omlackering inkl. mellanslip kostar runt 17-22"...Själv får ja ge runt 20" för min lack inkl speglar,lister,handtag samt mellanslip.Bilen i fråga hade en heldel stenskott så det var rätt mycket förarbete.Resultatet återstår att se dock så än vet jag inte om jag blir nöjd...Har höga krav o klargjort för firman att det får ta den tid det kräver,snabbhet är inte det viktiga utan resulatatet,just tidspress är en av de faktorer som kan få även den mest ordentlige att slarva....Kolla till bilen ofta under omlackeringen o dokumentera arbetet... "Det en blondin inte har i huve´t får hon ha i handväskan - o de blir en jävla massa de" |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.