|
|
|
|---|---|
|
Hej å hå. En dag på mitt jobb på en bensinstation så upptäckte jag en konstig sak. Det var när jag slängde metallskrot som folk lämnar efter sig i GDS'en. Bland allt skrot låg en bakre ljuddämpare till E36, troligen 2½" (eller 2"). Det var en Hamann-dämpare med två stora kromade utblås (det står hamann ovanpå utblåsen) i jättefint skick. Dämparen var lite smutsig men under smutsen fanns ingen som helst rost. Den är inte kapad i eller något. Troligen nåt rikemansbarn som inte ville spara på "skräpet" efter ett byte. Hursomhaver så tog jag med detta hem, tänkte ge bort det till min bror som har hål på sin burk på sin 320. Vad kan ett sånt här system vara värt? Hamann är väl ett ganska fint tuning-märke? Vad kostar det nytt? MVH Henrik | |
| Ingen som vet nåt? Plz. Jag måste veta om jag ska sälja det eller ge bort det =).. | |
|
hej, nåt rikemansbarn.... ÄR du bättre människa så skall du skänka den vidare, eftersom du ej har betalt något för den. Rikemansbanret skänkte den ju, gör samma sak du också Anders&Eva |
|
|
Om det är hela baksystemet, från katten och bakåt, så skulle jag tippa på att ett nytt kostar 8-9000 kr. Jens |
|
|
Ok tack för svaren, jag är ju faktiskt en bättre människa så jag _ger_ den till brorsan =) Men skulle jag vara så dum att slänga nåt värdefullt så skulle jag inte bli arg på den som hittade vad jag slängt och sålde det vidare. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.