|
|
|
|---|---|
Huby |
Hur mycket håller en 325 motor för från 87 utan att man göra nåt annat än sätta dit turbon? Kan man ladda 0.3 bar eller? Hur e det med topp packningen? Vad håller den för? Tacksm för alla svar, förutom sök på forumet:) |
Lotus Samuel |
Om du inte ska ha intercooler eller extra bränsle så håller den nog inte länge, men kör du bara med mycket soppa så går det att åka med 0,5-0,6bar. Men sen är det risk att det börjar spika och så går toppackningen rätt fort. |
|
Ladda E36 :an du har istället, ovanligare.... /Robban |
|
|
Precis...ladda E36:an...varenda jävla E30 har ju snart turbo...inte går dom bättre än en trimmad 328:a ändå.. Mycket coolare på en E36:a..kanske måste byta lite mer men.... Upp till dig. ///M3 |
|
Huby |
> Lotus Samuel Jag hade tänkt att använda I.C. mest för att senare bygga ut bränslesystemet o ladda mer då....... Menar du att man kan ladda runt 0,5 genom att bara höja bränsletrycket eller hur menar du? Man får väl ha dubbla topp packningar oxå då eller? >Robban JAg gifte mig för ca ett år sen, sålde e36:an och frugan kör en nyare Audi A4 nu:) så som det går ibland...... |
Huby |
Ska nog uppdatera min profil kanske:) |
|
M3_LOVER: "Precis...ladda E36:an...varenda jävla E30 har ju snart turbo...inte går dom bättre än en trimmad 328:a ändå.." Går att diskutera! //Ticco www.ticco.com |
|
Huby |
Får nog hålla med Ticco, förhoppningsvis får man ut mer redan vid 0,15-0,2 bar...... |
|
Hmm skulle vilja se den 328an... Länk |
|
| Hur mycket effekt kan man ta ur en 325i E30 (sugmotor) innan bränslet inte räcker till? D.v.s original spridare mm? | |
| En här hemma köpte lite gamla avlagda delar och byggde turbo modell ultrasnik på sin 325:a. T04B turbo, adaptergrenrör, 4 bars bränsletryck, 3" avgasystem och en SAAB 9000 IC. Gick lite bättre än BMW M3 E36 286 hk och höll så länge han hade bilen. Har en 328 i mitt hushåll, och visst går dom fint, men man knäcker dom med en E30 325 turbo med 3 hekto ladd garanterat. Om nån sen är dum nog att lägga ut pengar på att sugmotortrimma en 328 så är det väl upp till dom, men det är som att kasta pengarna i sjön. | |
Huby |
Bäckis> Hur mycket pallar orginal topp packningen för, o kan ladda nåt mycket mer med dubbla? Ska iväg o titta på ny bil till frugen, en A6 2,8...... hmmmmmmmmmmm får man ju mindre motor själv, inte helt bra:) |
| bra sagt Bäckis :) | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.