AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
1.330

Värdera en 540

V1
50
V10
MB E280
Ska sälja min 540IA -93 med all utrustning utom elstolar samt har gått 17k mil.
Vad anser ni vara ett lämpligt pris för en dylik bil i fint skick?
Sedan är ju inte alltid så poppigt och 10 år gammal topmodeel får ju gärna folk att dra öronen åt sig med avseende på ägande kostnader..
Sen är ju E34 sällsynt överrepresenterad som beg bil så det råder ju helt och hållet köparens marknad men med lite idogt anonserande och inte alltför brått skall du väl kanske kunna orka upp mot ca 60 000

mackan325
En kompis sålde sin 540iA - 95, sportstolar i buffelskinn, pdc, asc, klimator et.c. 13000 kollade mil i fint skick för 80 i våras.
Mycket lågt miltal verkligen!!! Ganska bra/normalt betalt för en 95:a med så låga mil!

/Simon
V1
50
V10
MB E280
Tack för svar..
Att den kan ha rasat så på bara ett år, gav 86k för den i sep förra året.
Men, det blir väl bara å "face the reality".
Det som avskräcker mig mest är försäkringen, inte ägandekostnaderna.
Synd för det är verkligen en underbar bil..
Försäkring är väl den störst ägande kostnade inte sant?? det är just det som gör att 540/M5 kan vara svår sålda än dito 525a även om det var en mycket dyrare bil från början så det beror sen lite på om man skall köpa "bil" eller just en 540/M5a

och priset är ju ofta en följd av köprens behov av att sälja....tyvärr

Sök inlägg först , fråga sen! Länk ( Gammalt BMW-power ordspråk)
V1
50
V10
MB E280
Visst är det om föregårende talare säger..
Som tur är har jag inte bråttom att sälja.
Apropå att utnyttja sökfunktionen så var det redan gjort innan detta inlägg skapades men jag hittade inget som riktigt stämde in på min situation.
Visa användare
626
Birka
BMW CS-medlem

M5 -95

Gjorde en sökning för dryga månaden angående 540 (i en tidigare tråd, angående värdering av 535 88).

Denna sökning gav ett ’medelpris’ (för 540 fram till årsmod. 95) på

”kring 64 kkr på tyska mobile.de (med max och min på 29 resp. 115kkr samt medianvärde på 61kkr ) samt ett medelpris på 69 kkr på Bmwbörsen”.

Detta medelpris skall dessutom ses som just ett medelpris.

Visserligen kan prisfallet ha varit dramatiskt den senaste månaden, men jag tror du kan få betydligt mer än dysterkvistarna ovan, då du inte säger dig ha bråttom.

Du gav ju i övrigt enligt egen utsago 86 kkr för bara dryga året sedan.

Kan man idag få runt 70kkr i Tyskland för en liknade 540 93a Länk , så är det säkert ingen fullständig omöjlighet att få ut detta pris även här.

Lycka till

/axel
Visa användare
626
Birka
BMW CS-medlem

M5 -95

Ops..., försvann visst ett 'sedan' i första meningen ovan.

Gjorde en sökning för dryga månaden 'sedan' angående 540 (i en tidigare tråd, angående värdering av 535 88).

V10,

testa att sälja den helt enkelt, det ger en mycket bra insikt i det verkliga värdet på din bil.

/Simon
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.