|
|
|
|---|---|
|
Hej Såg i en annan tråd att olja till steptroniclådan kostade ca 180 kr litern. Hade min bil inne för oljebyte i växellådan för en knapp månad sedan. Det jag nu reflekterar över är att jag bara betalde 137 kr litern(innan några rabatter), kan det bara så att BMW hällde i fel olja vid bytet. Är det någon som vet BMW:s artikelnummer på den olja som ska vara i växellådan, enligt kvittot fick jag artikelnummer 832 294 089 42 (Olja f. Växellåda). Börjar bli lite orolig att de hällt i fel slags olja. //Henrik | |
|
Det är artikelnummret till MTL-LT1! Är det priset innan eller efter moms? Är det efter moms, har du fått ett bra literpris! Mvh BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
Tack för det Johan B, var lite orolig. 137 kr/litern var med moms, blev debiterad för 2 femlitersdunkar. Henrik |
|
![]() 2.682 M3 E46 - Phoenixgelb
X5 E53 - Granitsilver X5 E70 - Space Grey 325 E46 - Alpenweiss (03 optik). 318 E90 - Alpenweiss |
Då tog dom igen lite då det rymmer som mest 9L. Det i sin tur innebär att de förutom att de bytte filtret även gjorde en "sköljning". Märkte du ngn skillnad? var det värt det? |
|
Jag tycker att det var värt det. Bilen växlar mjukare, speciellt när den är kall och går i "kallstartprogrammet", här kände man växlingarna tydligt innan. Tycker också att det går mjukare när man växlar mellan P-R-N-D. Blir nog så att man byter en omgång (9 liter) varannan service. Henrik |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.