|
|
|
|---|---|
|
Mina bakhjul lutar inåt högst upp. Om man ser bilen bakifrån står hjulen så här: /\ Däcken bak har därför slitits mycket mer på insidan. Vad kan detta bero på? Kan man justera det? /Tuve | |
Patte |
det kan vara ev bakvagns bussningarana, jag hade sånna problem på min 320i -84 ör ett par års sen.. |
|
- tuvham. Det kan inte vara så att fjädrarna är trötta och dämparna likaså? Jag vet att Ford Scorpios notoriskt lutar som du beskriver efter en 6-8000mil. De har för svaga fjädrar som inte orkar... Dina kanske har blivit trötta? Mvh / Micke R |
|
|
Om bilen är sänkt så ska det vara så, det beror på den delade bakaxeln, på min Bmw 325im som var sänkt 45mm lutade hjulen fint!!!! Ser la coolt ut!!! //Tobbe No risk no fun! |
|
|
Tja, det KAN ju vara fjädrarna. Den har ju ändå gått 18000 mil. En cab väger lite mer än en vanlig 325:a också så det kanske sliter mer då. Jag vet inte om den är sänkt men i så fall är det inte med mycket. /Tuve |
|
|
Hej igen! Det går för övrigt inte att justera, om man inte bygger om infästningarna........ //Tobbe |
|
|
på min bil är det samma sak fast kanske lite värre den är nämligen sänkt 80mm :) |
|
|
Säckig bakvagn är väl något av en BMW sjukdom, eller kännetecken om man så vill. Och de e ju som föregående talare skriver, en sänkt kärra "lutar" ännu mer, och visst, slitna bussningar, fjädrar och dämpare kan göra sitt. Men enligt min vetskap så kan man justera camber vinkeln även bak, om man är en lycklig IX ägare i och för sig... =P |
|
|
Hej Tuve! Ingen komentar på ditt inlägg, men jag undrar om det är du Tuve som jobbade på Sema innan. I så fall vet du vem jag är, Mattias på Sema. Kör också BMW nu 325 Fina bilar det. //BMW - Alltid snäppet före \\ |
|
|
Tjena Mattias! Bytt upp dig från corollan? He he ;) Jo man är ju en stolt ägare av en cab nu men den har ju sina skavanker, den har ju några år på nacken. /Tuve |
|
|
Lalle: Försökte maila dig direkt men det funkade inte. Kan nån förklara hur man justerar cambern på en IX ?? "Säckig bakvagn är väl något av en BMW sjukdom, eller kännetecken om man så vill. Och de e ju som föregående talare skriver, en sänkt kärra "lutar" ännu mer, och visst, slitna bussningar, fjädrar och dämpare kan göra sitt. Men enligt min vetskap så kan man justera camber vinkeln även bak, om man är en lycklig IX ägare i och för sig..." Hur kan man justera cambern på IX-en. Har nämligen lite problem med mina hjulvinklar på min 88 325 ix. |
|
| tuvham, du kan få bak fjädrar (orginal till cab) av mig mot postens kostnad, är du intresserad så hör av dig. | |
solle |
Var ner i diket med min 325 -88 för en tid sedan. Upptäckte inga direkta skador då, men upptäckte nyligen att vänster bakhjul lutar ganska kraftigt innåt. Höger bak lutar också, men inte lika mycket. Efter snabb undersökning på verkstad kom dom fram till att bärarmen vänster bak antagligen fått sig en törn och vikt sig lite. Vad tror ni om detta? |
|
solle: låter som bärarmen tycker jag... //Cosmos "Borrows My Wallet" E28 Registret #160 |
|
|
ser ju ballt ut när hjulen lutar framhjulen lutar innåt också på min kärra +ett är att kurvtagnings förmågan förbättras. Second place is the first loser |
|
| Racingstyle ! | |
| M3 E30 lutar inte lika mycket inåt. Bärarmarnas infästningar är inte samma som på andra E30. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.