|
|
|
|---|---|
Jocke320i |
Vad ska man hitta på? Är så trött på min gamla 320i-84:a! Jag vet inte om jag har blivit kräsen, men jag tycker den är så himmla trööööög. Det händer ju absolut ingenting fören man kommer upp i 3500-4000 varv! Då börjar det likna nått. Vid rödljusen är den också trist. Får gasa och växla som en blådåre för att hänga med 45 åriga tanter, som har bråttom hem till Bingolotto! Undrar om det är något med utväxlingen på min bil, eller om det har med att jag plockat i en 323 kam utan att ändra något annat? Annars går bilen bra, men den känns så tråkig bara. Jag gillar annars E30:n, tycker det är en underbar liten bil! Kanske dags att köpa en 325:a?? |
|
tja..ja 320i har ju aldrig varit någon raket på lågavarv :( men min rör på sig rätt bra :) |
|
Jocke320i |
Nä, det är nog sant. Synd att den ska ha så mycket varv innan det blir roligt bara... |
jocker18@home.se |
jag har inga direkt roliga upplevelser under 4000varv på någon bmw, dvs 316, 323 e30, 323e21 och 525 12v. okej, en trimmad 635csi går bra under, men det bör den göra med 280hk :) tycker bmw är ganska dåliga på acc under 3000varv faktiskt, jämfört t.om med en toyota med 1.6L motor BmW - enjoy! |
|
En liten lättrycksturbo borde vara perfekt men SBP har nog synpunkter på dylika installationer.. Kanske NOS med små munstycken ~35kusar extra? MVH Robban |
|
| Vet inte om jag kan vara till nån hjälp, men det blir bra roligt med stressfläkt!!! Behåll motorns org. komp och ladda 0.5......tror inte du kan få en 320 roligare med så små ingrepp!!!! | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.