|
|
|
|---|---|
|
nån som vet om man kan byta bara glaset på framlyktorna på E:36 coupe .. på mina e det så mycket stenskott så de e nästa helt dimmiga.. nån som säljer billigt?? tack på förhand | |
Bmw ludde |
Ja du kan byta dem, bmw tar 1000 kr / st ( ! ) |
|
o fan så dyra.. några begagade kanske i bra skick som du känner?? |
|
|
Motornord Länk har för 750:-/st //Erik// ---Bättre väghållning än mittlinjen--- |
|
|
under vilken länk kan man se glasen erik?? |
|
|
BMW katalog -> BMW reservdelar -> Halvljus |
|
|
key e det hela sättet eller syfftar de bara på glaset?? e det svårt att byta?? |
|
| Det är bara glaset. Vet inte om det är krångligt att byta. Har inte behövt göra det själv. Köp en rephandbok. Massor av små tips där. Väl spenderade pengar. | |
|
oki.. ska kolla runt lite.. behöver verkligen byta mina.. de e hur suddiga som helst.. massa stenskott.. :( |
|
|
är de nån som har aning om hur mkt grejer man måste peta bort för att få bytt glasen? måste man loss med hela insatsen? "Även en 316 kan man ha kul med vintertid" |
|
|
Jag gjorde så här: Lossa täckkåpan ovanför kylaren, 4 skruvar o 2 klips. Lossa anslutningarna till lyktor o nivåinställningen om sådan finns. Dra ur blinkers för att lättare komma åt. Strålkastarinsatserna sitter med 4st skruvar storlek 8, 2 upptill o 2 på sidorna. Lås dom två översta med 20nyckel så sabbar du inte inställningen helt. Nu är det bara att plocka bort insatserna o demontera glasen. Lycka till! Mvh /// Asse |
|
|
tack asse.. ska göra mitt bästa har du bytt dina lr?? |
|
|
Jupp! Böt hela insatserna o monterade angel-eyes. |
|
| angel-eye är ju snyggt men vad kosta de? | |
cane |
Usch, tänk att tom ett "budgetpris" är dubbelt så dyrt här i svedala som i USA. Länk säljer OEM ZKW glas för $50/styck, dvs 760 kr för båda sidor. Frakten lär nog dra iväg dock... :( |
|
Man kan ju leta på skroten efter två friska glas. Öven om just frontdelar brukar vara av det mer sällsynta slaget just på skroten ;-) //Erik// ---Bättre väghållning än mittlinjen--- |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.