AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
486

Var är framskärmen skruvad på min E36 Coupe?

Bl
1.196
BlueBeemerBoy
E91 LCI 318d 2010
E36 Coupé S50B32

Var sitter skruvarna till framskärmen på min E36 Coupe?
Ska lackera den och vill ha den lös pga lite plåtjobb så...
Har hittat de som nås via motorummet ovanifrån men var sitter de övriga och hur många är det?
Mvh. BlueBeemerBoy
2st från dörröppning, 2 st underifrån och 2 st underifrån mot plåten med njurarna i. Underlättar att komma åt dem om fronten är av.
Lycka till/Berbel
Bl
1.196
BlueBeemerBoy
E91 LCI 318d 2010
E36 Coupé S50B32

Tusen tack!
//BBB
berbel !!! man BEHÖVER alltå inte plocka av fronten för att få dän skärmarna !!

mwh Robban
Om jag inte missminner mig så behövs det inte, men man sparar tid på det för det ta så lite tid att ta av fronten. Men man måste ta bort blinkersen oxå, glömde jag att skriva.
Fronten sitter med 4 st muttrar under listen och 4-5 st små skruvar underifrån och i hjulhuset. Går nog fortare att ta bort dessa än försöka böka upp en 8:ans nyckel till skruvarna som håller skärmen.
Lycka till/Berbel
berbel du kanske inte kommer i håg att du hjälpte mig med mitt förra projekt .och det var att sätta på en ace design m teknik front . det vart jävligt bra, men jag har liksom limat fast bromsrören i fronten så jag tror ej att jag kan plocka dän den men har ej prövat!!! mwh Robban
coupepower
Bromsrör i fronten????? Vilka är det som går så lång fram?
Kolla om du inte kan få loss dem lätt och ta av fronten när du ska ha av skärmen. Tror det blir lättast så.
Lycka till/Berbel
hehe
jag menar natuligtvis kyl rör för bromsokena dom sitter fast i fronten hahahaaaaa !!!!! mwh haahaaa Robban
Hehehe, var lite fundersam;) men nu förstår jag vad du menar.
Har du limmat dem i båda ändar? Annars så kommer de fint med ut när lossar på fronten. Och då är det inga problem, bara att skruva ju:)
Lycka till/Berbel
ja, jag kom på det jag har ju bara limat fast dom i fronten så det går nog bra mwh Robban!!!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.