AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
905

Köpråd M5

Nu har jag bestämt att nästa bil blir en BMW.
Har kollat på power börsen fick se en M5 _91
för 52000:-.
Frågan är det ett bra pris?
vad bör man kontrolera?
Tacksam för alla råd

mvh jonas

Visa användare
8.958
rob_t_j72
XC70 D4 2015
Den röda? Ser helt OK ut, kamkedjan kollad och nykonverterad AC!

Till det priset skulle jag köpa den!

Antagligen skulle man behöva kolla upp bromsarna och byta till nya skivor + belägg om det var längesen sist, men det får man räkna med!
Visa användare
8.958
rob_t_j72
XC70 D4 2015
52000:- är billigt så du får nog räkna med framtida reparationer av slitdetaljer!

Om motorn verkar fin (möjligtvis lite tick, ingen EML-lampa som lyser) och lådan funkar bra, köp!

Köp en BRA olja till den, det behöver den! En 5W-50 nu till vintern kanske behövs om oljan är svart (med nytt oljefilter) med klassning: API/SJ el. SL + ACEA A3

Tänk på att den drar duktigt mycket soppa 1,3-1,4l /mil i snitt gissar jag på när den är så hårt trimmad + att reservdelar inte är så billiga, men så får du ju en riktigt vass bil!!!
Visa användare
626
Birka
BMW CS-medlem

M5 -95

Tycker det verkar svårt, om inte omöjligt, att avgöra om det är ett ”bra” pris utifrån endast bild och annonstext.

Kan bara konstatera att det är en av de billigare M5orna som jag sett utannonseras. Men det räcker ju som sagt med ett par ”dolda” fel och vips kanske den egentligen inte är så billig.

Min skepticism färgas nog i övrigt av att jag blev ”lite” bränd på "billiga" M5or, när jag letade för några år sedan och jag letade väl i över ett års tid.

Men visst, det här aktuella fallet kan ju självklart vara ett riktigt fynd.

Jonas,
Såg att det finns en M5a i denna prisklass på närmare håll – om du nu vill undersöka prisklassen. På bytbil.com finns en M5 3.6a, 91a, 24kmil, för 55kkr (Sundbyberg).

Kan ju alltid använda bilnumret för att begära försäkringsofferter.

Skulle själv kräva m-test eller liknande före köp (jag m-testa bilar som inte ens var vidare billiga, men där intresset snabbt avtog efter det att man fått ta del av protokollet).

/axel
Tack för alla svar!
Bilen i Sundbyberg var lådan kass i har
varit kikat på den inget att ha.
Som sagt man får nog åka och titta
på bilen.
Jonas_E:Bilen i "sumpan" e JES424 eller hur??Tycker faktiskt att den kan nog va värd 50" ändå me kass låda...en bättre beggad hittar man nog för en 4-5" på börsen,sen e de ju bara o sätta dit den....Det va inte länge sen de begärde 75" för den bilen,har även sett den ute på stan nån gång o den LÄT(motorljudet) bra iaf:)

"Det en blondin inte har i huve´t får hon ha i handväskan - o de blir en jävla massa de"
Vilken prisklass får man räkna med MINST om man införskaffar en M5:a. Jag vet dum fråga det varierar ju, men ca...?
80-90 för en tämligen fin m5:a

De finaste exemplaren kan man få 100 för....

/Jimmy
Länk
Läste mitt senaste inlägg och såg att jag var lite otydlig, jag menade försäkringskostnader!
moose:Ja e 31 o bor i södra "Stor Sthlm" o betalar ca 23" i helförsäkring helår för min M.....Märsta e säkerligen billigare men räkna inte med en premie under 15" helförsäkrat/år....

"Det en blondin inte har i huve´t får hon ha i handväskan - o de blir en jävla massa de"
Jo man får väl räkna med det!? Säg tusenlappen i månaden då!...Det blir dyrt, men smakar det så kostar det.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.