AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
575

En fråga spindelled ?

mi
197
mirza
330 cab -04
tja alla på besiktningen sa de att ja hade glapp i spindelleden på båda sidorna.. sen när ja väl köppte spindelleden har ja aldrig vart med om nåt svårare att byta.. kan nån hjälpa mig..

Visa användare
8.958
rob_t_j72
XC70 D4 2015
Inte speciellt dyrt att fixa på verkstad väl?
mi
197
mirza
330 cab -04
ingen aning faktist men ja försökte byta den själv.. sen när ja väl tog bort den ena.. går det inte och sätta dit den nya.. förr att den e pressad..

cowboy
om den är ipressad är det nog bäst att ta bort armen och pressa i den nya... men det är inte så dyrt att lämna till en verkstad. Det kostade 609kr på en aukt. verkstad för mig.
mi
197
mirza
330 cab -04
key.. ska försöka fixa det imorgon.. föresten finns det två olika spindelled den korta och den lite längre?? vart sitter den längre syfftar de på styrleden lr??

he
39
hedning
325i-91 e36
Kawasaki vn800cl-02
den längre är den innre spindelleden. jag renoverade hela fram vagnen utan att lämna in en enda led, har man bara lite tålamod och ett skruvstäd så löser det sig. detta tog ca: 8h (med ett gäng kaffe raster) och då bytte jag rubbet lycka till!
mi
197
mirza
330 cab -04
tack ska göra mitt bästa.. fan riktigt tråkigt faktist.. för den e pressad kan inte sätta dit den nya.. tog ett jävla tag innan ja tog bort den gammla.. :(

Mr
39
Mr-Smali
BMW 320I
Tror du får ett rent he-vete om du inte har tillgång till en hydraulisk press för de sitter rejält inpressade kan ja intyga.
ra
976
rawsezx
Tesla Model X Long range Raven

Ta ett rör med grov godstjocklek och samma innerdiameter som
länkarmen har (inpressningen till spindelleden) kapa ur denna
så att den passar, (den får inte vidröra spindelleden).

Sätt upp allt i skruvstädet och skruva... :-)

Ett annat sätt!

Har man hyffsat bra betalt på jobbet så kan det vara en idé att
jobba över 2-3 timmar och inhandla hela länkarmen där spindellederna redan sitter och byter ut hela. Då om man anser att tid är pengar dock :)

Lycka till

//K

Jag vill bara visa en alternativ bild av scenariot.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.