AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
815

hur mycket drar era 525i touring

kepper
jag har en 525i t 93 och kör mest i stan och den ligger i snittförbrukning på 1,4 liter/mil.jag tycker det är mycket

Min åtta vill ha 1,35 under samma förutsättningar. :-)

Min sida: Länk
Touringklubben: Länk
To
46
Tove
525i Touring -92
1802 -72
325i Touring -89
Våran 525iT -92 har aldrig varit över litern, högsta noteringen är 0.99l/mil med skotern på släp i STRÄNG kyla. Kan inte påstå att jag "kärringkör" heller, man är väl mänsklig. Jag vet att det verkar vara i underkant men det är inget fel på orken heller, så det kanske bara är så att vi har fått tag i ett bra exemplar.
Min 523ia steptronic touring är måste jag säga grymt snål, jag är efter snart 8mån med henne så positivt överraskad.Det är inga problem att komma ner till 0.7/mil landsväg vid 110-120km/h
Körde i går ToR Gällivare Kiruna och det gick fort.mellan150/200 km/tim ingen trafik så man behöver inte bromsa/gasa något då tog den 1.07, i stads körning så tar den c.a 1.15-1.20,vilket är mycket bra tycker jag.

(Fråga först och du får många svar.)
_______
Länk
Bi
129
Bimmerante
525 Touring-92
2002-75
Min drar under litern vid blandad körning....inte heller kärringkörning, men detta gäller endast när vinterdäcken ligger på. Annars med sommarsulorna så kommer jag nästan aldrig under litern.
th
1.421
theprophet
Alpina 530iT "B3" -94
Långkörning med Sportluft filter K&N 98 på Shell= 0,84 Då är jag inte den som inte gillar att gasa ;)

Blandad körning med orginalfilterburk och 95 på Etanol äcklig OKQ8 soppa: 0,96... Då hade det varit en hel del fullgasdragningar!

Så min är då inte speciellt törstig av sig! Men nu på vintern verkar den dra en del med pga alla kallstarter och att det tar långt tid för motorn att bli varm pga Sportluft filtret... funderar på att montera orginal över vintern!

__
Länk
Visa användare
1.080
lalaw
BMW 520D -17 F11
Mini Cooper S -03
MGB Roadster -67
Think City -10
Hej,
Enligt färddatorn(stämmer) så har den dragit 10.7 och den brukar ligga på 11 om det bara är stadskörning.
Lars
min ligger strax under litern landsväg med 235 som sulor och gren cotton sportfilter, inne i stan ligger den 1,3 men jag har ju automatlåda fast man har ju lite blyfot också
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.