|
|
|
|---|---|
|
Min slitagevarnare började larma idag. Tyvärr i avsaknad av garage så ser jag mig tvungen att låta verksatd göra jobbet. Nu undrar jag om Mekonomens belägg (fram) MÄRKE: TEXTAR för 781:- (inkl.moms) är samma som BMWs original då de har samma tillverkare eller? Varför jag frågar är att den verkstad jag tänkte använda är en Mekonomen verkstad. Försesten vad tar BMW för klotsarna samt för byte fram. Hur mycket är det kvar på beläggen när varnaren börjar Larma går det att köra en månad eller så?? | |
|
Snarare några dagar... Använder Mekonomens belägg och tycker det funkar bra. Fast kolla om det är billigare på BMW först! |
|
|
På BMW i Luleå så så dom att det går att köra c:a 200mil när den börjar varna. (Fråga först och du får många svar.) _______ Länk |
|
|
För övrigt kör jag med pirat den enda nackdelen hittills är att dom dammar mer än BMW`s Textar (Fråga först och du får många svar.) _______ Länk |
|
|
....det beror ju på hur du kör! Det är väl ca 2-3mm kvar när de varnar. Sedan vet man ju inte om det andra belägget är mer slitet än det som har sensorn (vänster fram och höger bak)! Om man kör försiktigt kan man säkert köra 1-200 mil. Angående pris: BMW tar ca 700kr för beläggen, om du är med i BMWCS kan du få rabatt (5-10%). (kolla vilka återförsäljare som ger rabatt, lista på www.BMWCS.com ) Pris för byte vet jag dock inte, det skiljer säkert mellan olika verkstäder! (arbetet är lätt och det finns ett bra och utförligt mekartips under "gör-det-själv", tar kanske en timma om man gör det första gången!) Mvh BMW – Weltmarke aus München! |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Det är 3 mm belägg kvar när det larmar. räcker ett tag att åka på Det går utmärkt att åka på Textar förmodligen har du gjort det hela tiden eller så är det Jurid lite olika då en biltillverkare inte kan binda upp sig enbart på en leverantör. Men priset kan vara det samma som hos BMW så då kan du lika gärna handla där. Belägg är faktiskt väldigt lätt att byta själv- se tips. Länk ///MVH Hasso |
|
Har precis köpt TEXTAR belägg på Mekonomen. Fanns 2st belägg att välja på. TEXTAR beläggen ska vara såkallade taxibelägg. Enligt säljaren ska dom vara lite hårdare. Dom andra beläggen vet jag ej märket på, men dom var iallafall ett par hundra billigare än TEXTAR beläggen. Mvh//Andreas |
|
|
Personligen så hade jag inte köpt pirat, gjorde det en gång till en audi 100 avant 88-b och fick en massa oljud på köpet, gnällde som fan vid bromsning man skämdes ögonen ur sig i stan. Detta gjorde att jag körde direkt upp till märkesverkstad och köpte original, snacka om onödig utgift. Vet iofs inte om det blir likadant på BMW men varför chansa även om det inte sker så vet man ju inte om dom tex varar lika länge å då är ju besparingen väck. Mitt råd köp original!!! BMW Forewer. |
|
|
Jag köpte orginal till min E30 fram, 500:- på bmw. Texar på Mekonomen kostar 780:- som sagt. Har dock inte bytt dom än. Even alcohol can bend the room... |
|
|
Köpte av en lokal firma för 470:- och dom fungerar utmärkt, och K-Jörgen jag hjälper dej gärna att byta för en ÖÖÖÖL. Kämpestorgöken. |
|
Mr 435 1602-72
2000 touring-72 2000 tii touring-72 323i Baur-84 328iM Coupé-97 525iM Touring Individual-95 Alpina B3 3.0-94 330e-20 |
hasso: En sak jag blir nyfiken på är din formulering i tråden: "Men priset kan vara det samma som hos BMW så då kan du lika gärna handla där." Om det nu är som du säger att produkterna är av samma sort och inte skiljer alls, varför rekommenderas då egentligen att handla hos BMW?? |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.